Skip to content

A walk in the park

09 januari 2009

Jag mötte upp med en kompis i en park och det var en väldans massa djur att hälsa på där (klicka för större bild):

Bilden Nedan: Jag skrattade när jag såg de här två ”gangsta-boyzen” som satt på en parkbänk och matade fåglar (längst till vänster på bilden). Det var en väldans liv kring dom – gässen alltså! Och killarna hade kul dom med… men dom är nog den sista typ av folk som jag kunnat tänka mig sitta på en parkbänk och mata fåglar!😀

gangsta-med-birdiessss

Bilden nedan: The valley boyz in action!gangstas-igen

ss

Bilden nedan: Plötsligt spatserade en grönfotad fågel förbi… aldrig sett förut! :

snygga-fottersss

Bilden nedan: Den här var bara en av många nyfikna ekorrar som sprang omkring i parken på jakt efter mat.  vinterekorre

sss

Bilden nedan: Så träffade vi på tre små hundvalpar… dom var så trötta sååå… Syns det vilken ras det är?

ajajsss

Bilden nedan: – Just det! De är Rottweiler’s! En tik och två hannar. Det här var den lugnaste av dem, den lilla stackars tösen. Hoppas, hoppas de hamnar i bra hem där dom inte hetsas till att bli aggressiva… Dom var nämligen till salu på Craig’s list, berättade ägarna.

rottweilergirlsss

Till sist…. Jag undrar varför dom har gjort så stora betong-flodbäddar i Los Angeles… Det finns ju inget vatten här!! Det skulle behövas en otrolig mängd vatten för att kunna fylla detta!! Nedan visas alltså LA RIVER… Ingen förbudsskylt om att simning är förbjuden såg jag till…

la-river

4 kommentarer leave one →
  1. 10 januari 2009 08:05

    Vi har varit å hälsat på en Rottis idag! Som är världens snällaste. I alla fall sålänge man inte beter sig konstigt eller visar sig rädd inför henne. Om man gör det börjar hon tydligen morra å va stöddig. Men vi är ju inte rädda så vi har inte sett dom tendenserna.
    Rottisen bor på M-hem så vi körde förbi ”Hola-bandola-skogen” ;)!!! Väcker minnen va!???
    Kramen, Maria

  2. 10 januari 2009 09:23

    Ja, hugaligen det väcker minnen! Ni fick väl akta er för indianpilarna?😉 Jag antar du har berättat för sambon när ni var där…🙂

  3. Stefan permalink
    12 januari 2009 01:37

    Salt och Pepparligan smyger omkring i skogarna fortfarande där borta har jag hört😉

  4. 12 januari 2009 09:13

    Hihi, ja, då får man allt undvika att passera den skogen!!

Kommentera

