Skip to content

Skala banan…nej, apelsin var det!

15 januari 2009

Visst har vi alla sett nån som skalar en apelsin?

Och visst har vi alla sett en ekorre?

Men har ni nån gång sett en apelsinskalande ekorre??


Det har jaaag! Idag. Han satt vid samma apelsinträd här på gatan som jag och maken plockade frukt från igårkväll, det träd med de största apelsinerna i. Och han skalade sin apelsin noga och vred och vände på den medan han tog stora tuggor.  Han var såå inne i sitt apelsinätande att han inte brydde sig varken om mig eller mina valnötter jag tänkt bjuda på!

Jag hade dessvärre inte kameran med mig, men om ni klickar på filmen nedan får ni en idé om hur gulligt det kan va med apelsinkäkande ekorrar!

Och tyckte ni det såg normalt ut, så kolla in den här nedan! Vilken TUR att kisse är så snäll!!

3 kommentarer leave one →
  1. Kin@ permalink
    16 januari 2009 02:31

    Vilka sötnosar!

    Du har hunnit med en hel del sedan sist, ser jag…
    Underbara bilder också…

    jag har inte hunnit med vare sig Fototrissen eller Tisdagstemat…

    Hoppas din helg blir bra!

    kramiz Kin@

  2. 16 januari 2009 12:30

    Hmm, är det nåt fel på den där katten, eller???? Dom kanske är uppväxta tillsammas??
    Gulligt var det i alla fall.
    Kramen å trevlig helg!

  3. 17 januari 2009 04:41

    Tihi, ja man skulle nog tro att det är jobbigt för den som ligger längst in… Det är jag!! Men det är uträknat så det funkar perfekt.
    Jag går å lägger mig först 99% av tiden, å då behöver inte jag bli väckt av att Marcus kliver över mig (jag är lättväckt). Sen kliver jag upp föst 99% av tiden, då får jag kliva över honom men om han vaknar av det så somnar han om i nästa andetag… så det funkar perfekt för oss. Vi har det 3:e rummet (som många använder som sovrum) som matrum i anslutning till vardagsrummet = större yta att umgås på. För det lilla rummet blir ju annars bara gästrum/datarum å vi känner att vi har för få kvm för att ha ett rum som bara står tomt. Det är ju en liten 3:a på 64kvm!! Men vi trivs hur bra som helst!!
    Ja, ni måste se till att komma till Sverige snart så ni får se själva…
    Kramen, Maria

Kommentera

