Skip to content

Det blev många steg det!

17 januari 2009

Idag åkte jag med maken till La Cañada Flintridge och medan han jobbade for jag och sprang i det för mig okända området/stan. Det är väldigt fint och kuperat där och jag fick se mycket medan jag sprang!

Intressanta fakta enligt Wikipedia: Postnumret 91011 rankar stan som den 85:e dyraste staden att bo i i USA. Mediansäljpriset på ett hus var 1,25 miljoner dollar år 2008.

Många uppförsbackar blev det, och det tog 65 minuter och 9,2 km innan jag hade hittat tillbaka till huset igen! Tja, ett tag var jag nog lite vilse, men jag fortsatte bara springa som det kändes rätt även om jag aldrig varit i kretsarna förut. Det var dagens stora bedrift det!

Men min man var inte klar med sitt jobb så kunden/husägaren lät mig in till Descanso Gardens som ligger typ 50 meter ifrån deras hus. Det är en stor, stor park med dammar, sjöar och rosor och andra växter. En timma gick jag runt där, det var verkligen fridfullt och vackert! Såg en sköldpadda som paddlade runt i en sjö, så mysigt ut…

Å vad skönt det är att komma iväg från The Valley ibland! Tror ni att jag skulle vilja bo där, or what!? Kanske granne med Kevin Costner om man har tur… 😉

3 kommentarer leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    18 januari 2009 10:53

    Hejsan! Ja vad du springer..Vi har varit ute på promenad vi och vi samlade på oss en hel del steg vi också.Vi gick härifrån M-hem till Strömpilen mot stan sen Haga mot Willys och sen hem: Ja det tog ca 3½timme..Nog skulle man få vara hos dej och se den fina parken..Kram

  2. 22 januari 2009 16:10

    ja, men parken blir finare när våren kommer och alla rosor kommit ut! Vi får komma ihåg det och fara och kolla när ni kommer nästa gång, det kostar 8 dollar i inträde så det var ok pris. Jag fick ju gå in gratis den här gången!

Trackbacks

  1. LaCanada Flintridge’s 3,5 miljardershus « Valley Girl

Kommentera

