Skip to content

Egenhändigt Beprövade Hälsotips!

31 januari 2009

UTVÄNDIGT Ett härligt tips såhär i vintertider eller ”sommartider” med, för min del… Jag hade sån infernalisk värk i skulderblad och rygg efter att ha målat innertaken och väggarna i flera dagar. Det gick knappt att sova på natten trots intag av värktabletter. Då testade jag att tappa upp ett varmt bad med Epsomsalt i, jag hällde på saltet för fulla muggar och vet ni vad? Jag klev ur badet som en ny människa efter ca 20 minuters badande. Värken började ge med sig och utan att jag sen tänkte på det var den helt borta.

INVÄNDIGT En annan grej jag märkt är att man mår väldigt bra av är en tidigare nämnd ”kur” då man dricker pressad citron + vatten + maple syrup + cayennepeppar. Det rensar kroppen invändigt från gifter och det påstås hjälpa för viktreducering och jag tror minsann det funkar!

Det känns jättebra att starta dagen med en pressad citron i ett stort glas (ölglas-storlek) vatten med ett par matskedar maple syrup (grade B-sorten), plus en gnutta cayenne. GOTT är det också! Det tyckte även min man idag när han tog en klunk. Jag bantar verkligen inte, sånt avskyr jag, men det här mättar på ett friskt sätt och man märker att det rensar ganska snart. Jo, vågen avslöjade att jag gått ner 1 kg på bara fem dagar. Det bästa är när en kompis som inte sett mig på en månad utbrister ”har du gått ner i vikt?” plus att kläderna sitter bättre igen!🙂

3 kommentarer leave one →
  1. 03 februari 2009 13:25

    Önskar att vi hade badkar!!! Så jag kunde prova det där saltet…
    Får kanske ta å prova det där ”morgon-drinken”!??
    Kramen

  2. 03 februari 2009 15:13

    Ja, du måste köpa saltet (är billigt, här ca 1 dollar per kg) och fara till nån med badkar! Jag googlade och det sägs att när kroppen utsätts för stress är magnesium det första som försvinner. Magnesiumbrist ger värk, och kroppen absorberar magnesium när man tar Epsomsaltbad…

    Ha det bra!

  3. 16 februari 2009 09:03

    Hej igen!

    Måste fråga dig hur du blev bra , när du hade överaktiv sköldkörtel, och lågt ph-värde?

    själv har jag också haft överaktiv sköldkörtel, fick då jodbehandling en gång, sen underfunktion o levaxin tabletter…men fick i slutet av sept-08 värk i kroppen, ben o armar..ja hela kroppen..

    Kan du ge mig råd, vad man skall äta för mat?

    saknar du inte sverige..? Är det dyrt med boende där du bor nu?

    skriv gärna..

Kommentera

