Skip to content

Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag (del 2)

01 februari 2009

Såhär ser det ut på min gata vid huset där jag bor! Förra omgången i samma tema visade jag insidan av det lilla lägenhetskomplexet.

Direkt efter kyrkan tog jag med katten ut så hon fick njuta lite av det gröna. Apelsinblommorna har börjat få knoppar och jag kunde även ana lite underbar orkidédoft i luften. Jag glömde dock ta med nötter till ekorrarna; dom sprang fram och nosade på mig utifall jag hade nåt åt dem, men fick nöja sig med att äta av nedfallna apelsiner… det är en rolig syn vill jag lova, dom är duktiga på att skala!

Det vackraste jag såg härute var faktiskt en rödaktig kolibri som flög ovanför mig och kollade in mig snabbt, kanske för att jag själv bar rött idag?! Dom är såå snabba och små att jag lyckades inte fånga den på bild, men ack så fina små fåglar de är… min favvofågel!!🙂 Håll tillgodo:

Utanför min entré sitter en ekorre
a

Apelsinena
Katten Missan i gröngräset
a

>>Se mer för söndagen dagsfärska bilder här!>>

13 kommentarer leave one →
  1. 02 februari 2009 00:15

    Vilka underbara bilder, så helt annorlunda mot alla vintriga foton från Sverige. Ekorren är ju bara för söt och katten också för att inte tala om citronerna. Jag kan nog inte välja ut något foto, alla är lika fina.

    Tack för din kommentar hos mig och ha en fin vecka! /Ingrid

  2. 02 februari 2009 02:58

    Katter är alltid så himla söta på foto… (Ja, alltså, jag menar inte att de inte är det i verkligheten också! Mina är alltid söta!)

  3. 02 februari 2009 03:13

    Vad härligt att se lite sommarbilder, det är så man längtar till sommaren! Bilden på citronen blir min favorit, vackra färger!

  4. 02 februari 2009 04:52

    Jättefina bilder. Tänk att en gräsmatta kan vara så grön. Katten är också söt. Jag älskar katter och har två själv.

  5. 02 februari 2009 05:24

    Vilka fina foton!

    Jag gillar ettan bäst. Coolt med ekorren nere i hörnet.
    Fotot på katten är riktigt skarpt och bra!

    Mvh
    Christoffer

  6. 02 februari 2009 08:04

    Ser fint ut hos er. Kom ihåg ditt bidrag från förra gången också!

  7. 02 februari 2009 08:24

    Tack för era fina kommentarer! Jag måste nog förtydliga att det är ett apelsinträd, även om frukterna kanske fortfarande är i gulaste laget!🙂 Jag håller med om att djur (ekorrar o katter) brukar göra sig bra på bild, men jag skrattade när jag fick se bilden med ekorren uppe på datorskärmen, han ser så rolig ut!😉

  8. 02 februari 2009 09:02

    katten är otroligt vacker . sommarbilder – rena kontrasten till mina bilder

  9. 03 februari 2009 01:56

    Ja det var verkligen en kontrast mot hur det är här hemma. Fina bilder alla tre.

  10. 03 februari 2009 03:39

    Jaha ja…
    VIlken ska man välja här….
    Bilden på korre var så häftig…
    Katten bara dök upp när man scrollade och den är så go…
    Men apelsinerna….apelsinerna säger jag bara…
    Hur läcker var den bilden?
    Min favorit alla gånger.
    Kram Synne.

  11. Susanna permalink
    03 februari 2009 07:18

    Oj vad fint ni har!! Underbara bilder, otroligt fin katt.

    kram

    Susanna

  12. 03 februari 2009 13:27

    Kul att få se mer av hur det ser ut runt där ni bor!!
    Apelsinträdet blir min favorit.😉
    Kramen

  13. 18 april 2009 07:32

    Hej Hej.
    Hittade hit via Fototriss. Jag tittade på dina bilder och gillade ditt sista kort bäst. Men det kanske är för att jag är en tvättäkta kattmänniska. Ena av våra katter sitter faktiskt precis bredvid min dator, nästan med ansiktet i tangentbordet…haaha. Hon är jättekelig pga att min sambon är utomlands och jobbar i några dagar.

    Ha en fortsatt bra dag.

    Mvh Maria

    Ps Jag har en till blogg på: http://www.metrobloggen.se/buddhagirl där det finns en massa goda matrecept och lite mer personligt leverne.

Kommentera

