Skip to content

Mer foton!

03 februari 2009

Jag hade lite bilder kvar från i söndags, när jag var ute och fotograferade omgivningen lite. Först ut är Missan, sen lite ekorrar och så kyrkan.

Vi ska ha regn i övermorgon igen, det är bra för grönskan men inte för vårat byggprojekt där vi spenderar mest all tid nuförtiden. Imorgon ska faktiskt en tjej som rekryterar till US Army komma förbi där vi jobbar, hon erbjöd sig så varför inte? Jag ser det som en kul grej där jag kan ställa frågor och lära mig nåt nytt och hon behöver säkert fylla nån kvot på hur många hon intervjuar för att få sin lön. Däremot vet tror jag att min man inte skulle vilja att jag skrev in mig, även om det bara kommer att vara administrativt arbete jag gör! För man vet ju aldrig; rätt vad det är får dom för sig att skicka mig till nåt kontor i Irak, hemska tanke!🙂

En till bild på Missan som ligger i gräset och spanar... här skulle hon vilja stanna hela dagen!

En till bild på Missan som ligger i gräset och spanar... här skulle hon vilja stanna hela dagen!

Amerikansk brandpost och ekorre

Amerikansk brandpost och ekorre

Ekorre som försöker gömma sig, men riskerar att trassla in sig, tror jag! Han lugnade dock ner sig så fort jag började prata med honom...

Ekorre som försöker gömma sig, men riskerar att trassla in sig, tror jag! Han lugnade dock ner sig så fort jag började prata med honom...

Ekorre som precis varit i farten här...

Såhär brukar det se ut efter att en hungrig ekorre varit framme! Tyvärr sprang den iväg när jag kom för att fota den...

Jesu Kristi Kyrka av sista dagars heliga

Här gick vi till kyrkan i söndags, bara 4 km från vårt hem, men den tillhör inte vår vanliga församling som jag måste fotodokumentera senare! En fin konstruktionsvariant på Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, tycker jag.

7 kommentarer leave one →
  1. 04 februari 2009 11:19

    Jag ska se vad jag kan göra för att uppfylla din önskan… Hallen är väldigt liten så frågan är om det funkar på bild!?? Det är bra, då har jag nåt att göra imorgon!!
    Spikmattan kostar 680kr. Klicka på länken som är i inlägget så kommer du till hemsidan. Jag är övertygad om att den finns att köpa i Staterna oxå!! Det finns flera varianter å en i kyrkan här som är sjukgymnast å har sålt den här typen sa att denna varianten är den som är skonsammast. Det finns en till variant som har högre och rakare ”piggar” å den ska inte vara lika bra som denna. Denna är en ”indisk variant”.
    Jag tycker den funkar bra. Men gå in på hemsidan så kan du läsa mer om vad den gör för kroppen!!
    Kramen, Maria

  2. 04 februari 2009 11:38

    Åh vilka fina bilder!!!!!

  3. 04 februari 2009 11:55

    Hej på dig.
    Tack för din kommentar hos mig.
    Kul med nya besökare.
    Din katt är så go. Går hon i sele?
    De amerikanska ekorrarna är mycket större än de vi har här tror jag.
    Läste om den där otäcksiga insekten….
    Huvva vad den såg ut.
    Har du många sådana på tomten?

    jag återkommer hit.
    Nu ska vi äta lite kvällsmat.
    Ha det gott i sommarvärmen.
    Kramen Synne.

  4. 04 februari 2009 22:11

    Tack Bokmalen, jag ska kolla in länken och sen googla runt här och se var den finns! Både jag och min man kan ha nytta av en sån matta!

    Herr E: Kul att du gillade dem! Jag har inte hunnit följa din blogg, hur det har gått med artikelskrivandet till USA-tidningen? Hoppas finemang!

    Synne: Jo, jag hade katten i sele och koppel, för jag vet inte riktigt om hon skulle få för sig och smita annars?? Men jag behöver inte hålla i kopplet, bara om hon får nåt tvär-il så grabbar jag tag…

    Du har rätt i att ekorrarna är större här, jag tror minsann det mesta är större i USA?? Förutom irriterande vardagssaker som att toaletterna är jättelåga samt badkaren är betydligt mindre och lägre här, så man kan inte ligga helt nedsänkt i vatten (om man är vuxen normallängd alltså!). Undrar just varför…

    Ha en fin dag, här måste sovas ikapp nu!🙂

  5. Marianne permalink
    05 februari 2009 09:00

    Vilka fina bilder och det var verkligen ett speciellt kapell du fotat. Håll dig på din kant vad det gäller US Army. När jag var i Finland så var det en pappa där som hade en son som gift sig med en amerikanska och när han flyttade till USA så gick han med i US Army för att kunna plugga och han hamnade i Irak. Han hade dock tur för dom tappade bort hans papper så dom var tvungen skicka hem honom. Dagen före han skulle åka så hittade dom hans papper och då fick han välja hur han skulle göra. Självklart åkte han hem. Hans fru och barn var redan i Finland sedan en tid tillbaks så han åkte bara till USA och avrustade och sen åkte han tillbaks till Finland. Så var på din vakt.
    Kramkram

  6. 05 februari 2009 09:59

    Hej Marianne!
    Ja precis, jag skriver inte på nånting överhuvudtaget, DÅ kan det vara kört! En kompis och granne skrev in sig för US Navy och jag undrar om inte hon riskerar samma sak, att hamna i krig nånstans. Dom lovar guld och gröna skogar, t.ex. försäkring som är så dyrt här, studierna betalda… hon inser att hon har lovat dem nåsta 4 år av sitt liv.

    Det är knappast många som platsar, OCH som vill skriva in sig. Det är därför dom är så villiga att t.o.m. komma ut till en och intervjua, när jag försökte ställa frågorna per telefon så gick det inte! Men jag är nyfiken på vad de säger, jag vill gärna förstå hur det funkar utan att jag skriver på något… Men hon backade ur för denna vecka, så det blir nog inget! Hon vet att jag inte kommer att skriva på, jag har redan sagt att jag hör bara ca 10-15% på ena örat, och DET kan ju inte funka i krig för jag vet ju inte varifrån ljudet kommer!😉

  7. Marianne permalink
    06 februari 2009 10:01

    Va skönt – då behöver jag inte oroa mig:)
    kramkram

Kommentera

