Skip to content

På kvällsäventyr i Simi Valley bergen

08 februari 2009

I eftermiddags tänkte jag: vi bor ju så nära en speciell filmplats men har inte ens varit där än, trots att det var min favorit-tvserie när jag var liten! Och jag älskar fortfarande dom programmen för den vackra idyllen och de fina budskapen… Då säger min man: ”Let’s go there!” Efter bara några kilometers körning upp i bergen så var vi nästan där!

Förbjudet att beträda marken, överträdelse anmäls, stod det på ett par skyltar, men vi klev igenom grinden och fortsatte vidare till fots… I was so excited! Jag var medveten om att alla filmset brann ner i en stor brand på hösten år 2003, men i och med att jag har alla filmerna på DVD kan jag ändock känna igen platsen till 100%!  Träden står kvar liksom kullarna och vägarna. Tyvärr visste jag inte om filmplatsen då jag kom till Californien första gången i juli 2003, för då hade jag ju kunnat föreviga allt på bild!

Vi ska tillbaka en gång till för att se ytterligare en filmplats däruppe i Simi Valley bergen. Vi ska göra det en tidig solig söndagsmorgon, för då brukar det inte finnas så mycket folk i farten. Det var härligt nu också, vi hörde grodorna kväka i bäcken och en Coyote yla inte långt bortifrån. Helt underbart, inte undra på att det är en populär filmplats!!

Här är maken på väg uppför backen till filmplatsen (lägg märke till hur trädet tycks gå i linje med berget):

brant-uppfor Visar mer imorrn!!

3 kommentarer leave one →
  1. 09 februari 2009 12:04

    Men hallå! Nu blir jag ju väldigt undrande. Vad är det för filmplats??? Är det nåt som jag oxå såg, kanske???
    Nyfiken i en strut, tittar ut…
    Kramen

  2. Ulla-Märta permalink
    09 februari 2009 12:32

    Hej!

    Jaha ,ni verkar vilja ha lite spänning ibland..hoppas inte nån ser er..men njut så länge ni kan av idyllen. Man kanske inte får uppleva dom vackra vyerna igen. Vi har det såå fint här uppe i Umeå,jo det är såå vackert med all den vita snön som har kommit. Hoppas bara att det slutar snöa nu på ett tag så alla plogbilsförare får vila ut…Ja vi undrar vad det är för program Du tittade på när du var liten..Kanske det var lilla huset på prärien..eller? Kram fr. oss

  3. 09 februari 2009 13:58

    Japp! Mamma gissade helt rätt!🙂

    Men jag måste redigera resten av bilderna, och så filmade jag lite, och vill visa tillsammans med originalbilder från Lilla Huset på Prärien, så att också NI kan känna igen er!

    Det var helt otroligt (för mig) att få se detta, även om inte huset står kvar! Jag kollade på några av mina DVD på kvällen för att jämföra och mycket riktigt – det ÄR samma plats som i Lilla Huset på Prärien!! Vi måste fara en gång till och hajka lite längre, så vi får se vart skolan, sågen och affären låg eller ligger. På Googlemaps kan man se några byggnader stå kvar där.

    Men att dom ska stänga av så vacker natur är för hemskt, varför finns inte Allemansrätten här??

Kommentera

