Skip to content

A-kassa och jobbsök

11 februari 2009
tags: ,

Idag har jag sökt två nya jobb som executive assistant i Burbank, både för Warner Brothers och för NBC (som bl.a. sänder min favoritserie ”Medium”). Ett av kraven – förutom de vanliga att man kan Word, Access, PowerPoint osv – var att man måste känna till personerna inom underhållningsbranschen (jamen, jag vet ju vem Jay Leno är..!) samt vara diskret! 😀

Skulle väl vara kul om dom ville anställa mig ändå! Jag har varit executive assistent på ett försäkringsbolag i ett par år och jag har media-och kommunikationsvetenskap i ryggsäcken. Så vi får väl se!

Jag tog ju förresten och fixade A-kassa till slut, trots att min man hade hört att ”det är så krångligt och dom kommer säkert inte att betala ut nåt ändå!” Nähädu, det var inte alls krångligt, bara att gå online och fylla i personnummer och tidigare jobb, så inom några dagar kom ett brev där jag fick skriva ut vilka jobb jag sökt samt svara på några enkla frågor. Jag la detta på posten och sen tog det en vecka och så fick jag min första utbetalningscheck utställd till mig!🙂 Lätt som en plätt!

Jag fick godkänt för A-kassa i ett helt år, det trodde ni väl aldrig?! Men jag kommer inte att stämpla så länge till tror jag, utan snart blir det jobb igen. Varje vecka måste jag nämligen söka nya jobb samt skicka in en lapp där jag redovisar vilka jobb jag söker.  Jag hoppas jag får ett jobb där jag trivs och kan växa som person och som anställd inom företaget… som t.ex. Tweety på Warner Brothers:

tweety

3 kommentarer leave one →
  1. 12 februari 2009 11:16

    Jag håller då tummarna för dig att du ska få nåt av jobben!! Hoppas, hopps!!!
    Vad bra att du fick pengarna så fort!!
    Kramen, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    14 februari 2009 14:05

    Det där hördes possetivt. Hoppas nu att det finns nåt bra jobb till dej och att det inte är såå långt hemifrån. Skönt att du fixade a-kassan Pengar behövs ju i alla lägen..HA det gott.

  3. Moster Margareta permalink
    16 februari 2009 22:23

    Hej! Vilken fin bloggsida du har gjort, den har både tankar och vad som händer i den stora staden.Jag är bara i starten än så länge, men om man håller på ett tag så lär man sig väl det också att lägga in foton och skriva ner allmänt.
    Kram och ha en bra dag och Lycka till i dina jobbsökningar
    // moster Margareta

Kommentera

