Skip to content

Alla som gillar sparris, räck upp en tass!

27 februari 2009
tags: ,

Grön tunn sparrisIgår köpte jag de billigaste färska grönsparris jag nånsin har sett! Ett fång för 99 cent på Ralph’s. Och dom är krispiga och goda! Så goda att min katt Meisje ville smaka nu på morgonen.  Igen och igen jamade hon och skulle ha mer, men jag har aldrig tidigare sett en katt som gillar sparris!🙂

Men om ni kommer ihåg min saga om katterna, så var ju Meisje vegetarian! Sparris är inte bara gott utan en supersnabb basbildare i kroppen, balanserar ph-värdena på nolltid. Bäst är när man kan äta dom färska och inte tillagade.

Ha en skön helg!! Själv ska jag med maken till La Canada imorrn för ett elektriskt (läs hektiskt) jobb!

One Comment leave one →
  1. 27 februari 2009 11:09

    *räcker upp handen så högt jag kan* Jag älskar sparris!!

Kommentera

