Skip to content

Lördag i La Cañada

28 februari 2009

En sak tycks vara säker: I La Cañada blir dagen alltid händelserik!🙂

Medan maken kravlade under kundens hus för att leta upp elledningarna, så tog gick jag iväg med kunden, hennes två barn och lillvoffsingen till den vackra parken, Descanso Gardens, alldeles intill. Det var ett officiellt öppnande av en nytt motionsspår och det hölls tal av alla inblandade, stans borgmästare och sådana. Många åhörare hade med sig sina hundar och jag såg två av de största hundar jag nånsin träffat på, t.ex. en pudel större än en människa, minsann!

Men barnen tröttnade dock snabbt (likaså jag om jag ska vara ärlig) på de sendragna talen, så vi såg aldrig klippningen av det röda bandet utan fortsatte istället till själva trädgården där kunden släppte in mig gratis som gäst, precis som förra gången jag var där. Jag traskade runt och tog kort på vackra blomster

…men egentligen hade jag nog velat ta kort på alla fina småbarn som jag såg där! Söta två- och treåringar som travade runt med varsin mamma och pappa och en som skrattade gott när en tapper mamma försökte fiska upp en vattenflaska som lillan hade tappat ner bland fiskarna… Fiskarna tyckte visst det var skoj med, då de samlades kring flaskan…

blommor och bäck

123

Vårligt träd

Jag sökte efter en bänk att sätta mig för att vila lite. Efter en stund såg jag att alla bänkar hade namn på sig, och jag såg enbart mansnamn. Så vred jag på huvudet för att kolla vad min bänk hade… och såg att jag hade visst valt alldeles rätt bänk för mig idag!🙂

Jag sökte efter en bänk att sätta mig för att vila lite. Efter en stund såg jag att alla bänkar hade namn på dem. Så vred jag på huvudet och såg att jag hade tydligen valt alldeles rätt bänk för mig idag! :)

Efter en stunds paus tog jag lite mer kort på de vackra Camellia-blommorna, men här låg visst alla redan nere på marken: Blommor på stigen

123

Sen gick jag tillbaka till min stackars hårt jobbande make och assisterade honom så gott jag kunde. Men kunde han ha varnat mig innan han gav mig en nyss använd meterlång borr som jag brände mig på så det blev en stor vätskefylld blåsa på armen?! Inte 17 har jag hanterat borrar så ofta så jag tänker på att dom är heta som strykjärn heller!!! Så arg blev jag… Såhär såg min arm ut bara fem minuter efteråt, jag som slängde på ett isblock och allt… Ser ut som en spegelvänd 1:a, eller hur?Brännmärkt

Men den stora Kissen som bor här gjorde mig snart på bra humör igen. Medan maken kröp ner och försvann under huset igen så tyckte hon att det skulle vara kul att se vad han gjorde därnere, så hon slank ner genom en liten källarglugg där jag hivade ner verktyg till honom.

Därunder huset kan man bara krypa, det är alltså ingen riktig källare man kan trava runt i, men en stor Kisse kan promenera runt i alla fall…  Jag gick runt på andra sidan huset där maken hade fått krypa in och lockade ut henne och hon kom ut. Sen gick hon runt huset igen och ville göra om samma sak en gång till! Hon är bara sååå rolig!

På fotot nedan vilar hon ut på sin egen ”tron”, en gammal stol som inte längre duger till oss tvåbenta… Och man får inte plocka upp henne, ”man har väl integritet!” ryter hon till då… Ja, om jag bara kunde lägga in FILMER här skulle ni få höra vilken rolig, tjatig katt det här är! Hon pratar precis hela tiden, nä förresten, KLAGAR gör hon! Klagar högljutt på allt, det låter som om livet är sååå besvärligt!Bossen vakar

123

Det blev mörkt nån timme senare och vi tog en behövlig rast i bilen där vi satt tysta och funderade… Då ser jag ett fyrbent djur bara fem meter framför bilen, smygandes runt i mörkret. Trodde först det var ”vår” Kisse, men det var lite större än så. Slog på helljuset och fick se en ung, rätt mager Coyote som gick runt och sökte mat! Ja, La Canada ligger ju mitt i naturen, så det är inte så konstigt. Tur katten har vett att hålla sig undan när det blir mörkt, annars hade hon blivit Coyote-mat för länge sen!

Till sist visar jag ännu ett par foton jag tog inne i trädgården, så då får man kanske önska ”Glad Påsk” en månad i förväg!? Visst är dom vackra, de vita påskliljorna med sina romantiska ”kragar”?

påskliljor

Vit påsklilja

7 kommentarer leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    01 mars 2009 08:50

    Hejsan! Oj så vackert…Det verkar som att få gå i en sagobok..Vi njuter av dom vackra blommorna..Ja den där blåsan får du vara rädd om och vårda den ömt så att den inte spricker…ingen salva eller nåt på den utan den skall bara ha god omvårdnad så att den inte går sönder..Kram fr. mamma

  2. 01 mars 2009 09:00

    Hej

    Så vackert o så avundsjuk man blir så fina blommor, här dröjer det ca 2 månader innan vi är ”där”.

    lång resa? från Californien till Canada, följer du med maken på jobb?

    Janne

  3. 01 mars 2009 13:47

    Hallå!
    Härligt vackra vårbilder! Visste jag inte bättre skulle jag gissa på mellan Europa! Knappast vibbar i från California! 😉

  4. 01 mars 2009 13:49

    Men vilka vackra bilder,du får bli fotograf,du har talang att fånga motivet på ett vackert sätt.Ja Petra,jag förstår att du blev arg när du brände dig på borren,det skulle jag också bli,nu måste Frank blåsa så det går över,kram från oss.

  5. 02 mars 2009 12:03

    Det var fina bilder!! Jag förstår att du blev arg pga den varma borren. Jag har oxå lärt mig den hårda vägen, dock ingen blåsa, att borrar blir varma.
    Ha det bäst!!
    Kramen, Maria

  6. Mike permalink
    03 mars 2009 08:47

    First blog I read after wakeup from sleep today!

    —————————-
    Are you tension? panic?

  7. 12 mars 2009 02:30

    Riktigt fina bilder!

Kommentera

