Skip to content

Många mil blir det…

10 mars 2009
tags: ,

Imorse blev det en härlig springrunda, den gamla vanliga så behöver jag inte tänka och vet precis hur länge det tar. Oftast 28 minuter, med andra ord! Jag har ju sprungit ganska regelbundet sedan 12-årsåldern och har speciellt de senaste 10 åren märkt att utan detta så mår jag inte alls bra. Då samlas stress inom mig, jag börjar få yrsel och känner mig väldigt mycket i obalans. Så jag kommer nog att fortsätta springa tills benen faller av!

Tänk alla nya ställen jag har sprungit på, så fort jag är i en ny stad eller nytt land så har jag gett mig ut på en springtur. T.o.m. i Grekland! Jag virrade bort mig i Stockholm en gång, då jag startade tidigt en morgon, medan min kompis fortfarande låg och sov. Det tog över två timmars springande innan jag äntligen hade hittat tillbaka, det som bara skulle bli en 45-minuters springtur! (Hmm, undrar just hur många mil jag har sprungit de senaste 24 åren..?)

Visar lite bilder ifrån Granada Hills en regnig dag i förra veckan. Och en bild hemifrån, där jag räddat en blomma, Cliviablomma, från en säker död utanför lägenheten eftersom nån trampat ner den. Nu lyser den upp vackert i vårt badrum istället!

No comments yet

Kommentera

