Skip to content

Fråga på, du!

11 mars 2009

SmåcitronerHittade en rolig  ”utmaning” på en svensk blogg, utan att ha blitt utmanad av någon tänkte jag svara på frågorna som verkar kula! Who knows who came up with all of this, but anyways, here it is!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
ring paying-off [osv.]. jfr mönstra [av]    (närmsta bok var svensk engelska ordboken!)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
DMV körkortsförnyelse  (som jag ska göra online)

3. Vad såg du senast på TV?
Nyheterna alldeles nyss

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Snart 21.30 (6 min fel)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
TV:nyheterna med ”live” biljakt (”high speed pursuit”) på motorvägen; en kvinna med vapen som just nu  jagas av polisen på motorvägen mot San Diego.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Kom just hem efter en kort promenad till Rite Aid där jag köpte hårfärg. På vägen dit träffade vi en granne och stod på gatan och surrade en halvtimme i mörkret…

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Vad jag tittade på? High speed pursuit på motorvägen, då kvinnan som körde krockade med en stackars bilist.

8. Vad har du på dig?
Sockar och  T-shirt eftersom jag färgar håret just nu…

9. Drömde du något inatt?
Jag drömde att jag var hemma i Sverige.

10. När skrattade du sist?
För  en stund sen när vi pratade om en snubbe inne på Rite Aid, som vi inte kunde se där vi stod, och som nös högt 6 ggr på raken (!), varpå vi hörde från en annan avdelning långt bortifrån ”bless you!” (dvs prosit) och en till röst som sa: ”sounds like he was dying!” 😀

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Anslagstavla, broderade tavlor från mamma, väggtermometer, liten hylla.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Månen igårkväll, just när den kom upp mot horisonten. Jag har aldrig sett någon så stor och overklig måne, den såg ut som en stor platt ljusgul pannkaka!

13. Vad tyckte du om den här utmaningen?
Dum fråga, men resten av frågorna är kul.🙂

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Wall-E som vi hyrde för en dollar från RedBox,  som verkligen är ett ”rött skåp” inne på en livsmedelsbutik. (Och Wall-E ser ju också ut som ett litet ”skåp”, ett gulligt sådant!)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Några hus. Vissa skulle ha lägenheter att hyras ut så vi fick fortsatta inkomster, andra skulle skänkas till släkt, familj och vänner. Förstås även ett hus till oss med bondgård där vi kunde odla allt vi behöver här i Kalifornien, med solpaneler på taket för energi, plus en gård i Sverige med liknande ting.

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Jag är duktig på att komma ihåg siffror. Dessutom om folk, speciellt min man, frågar mig: ”gissa hur mycket det kostade?”, eller ”gissa hur många det blev?” osv, så gissar jag 9 ggr av 10 exakt rätt på numret.

17. George Bush?
Glad att hans styre är över.

18. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Hemligt! Namn har vi redan valt ut, men om det blir barn får vi se senare.

19. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Eeeh… Just det. Bor ju redan. Men skulle vilja bo i Frankrike också nån dag. Och Sverige igen.

20. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Älskade  dotter! och leende sträcka ut armarna mot mig.

21. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Bokmalen, Den Gamla Gubben, Mamma och den första Mostern som läser detta.
Ni som inte har blogg, kan kopiera frågorna och svara i en kommentar – skulle vara skoj!!🙂

One Comment leave one →
  1. 12 mars 2009 13:05

    Jag avvaktar med utmaningen. Känner inte riktigt för sådant just nu…
    Fina bilder i förra inlägget!
    Kramen, Maria

Kommentera

