Skip to content

Första veckans intryck

19 mars 2009

nya-blad Imorgon är det äntligen fredag och min första arbetsvecka för år 2009 lider mot sitt slut! Även om jag har jobbat på det här stället för tre år sedan, så tar det en himla tid att ”komma in i stämningen” på jobbet… Det känns inte lika ”hemma” som jobbet i Woodland Hills gör, fastän det är precis samma företag, ett stort försäkringsbolag! Där i Woodland Hills jobbar ca 2000 personer, fast alla är inte på plats samtidigt eftersom många jobbar hemifrån nuförtiden.

I West Hills har jag ingen aning hur många som jobbar. Otroligt många är s.k. contractors, inhyrd arbetskraft från Indien. Speciellt inom IT! Vi har flera indiska grannar, och som jag berättat om i ett tidigare inlägg så doftar maten jättegott när man går förbi deras hem! Och indiskt äter vi hemma också, jag besöker en indisk butik för de rätta kryddorna!

Men jag tror faktiskt att jag aldrig haft vare sig indiska grannar eller kollegor i varken Sverige eller Holland när jag bodde där. Det närmaste indiska var svenska klädbutiken ”Indiska” och nån indisk restaurang i Holland kanske!😀 Numera är det Indien för hela slanten! Jag tror faktiskt jag borde läsa på om indisk kultur och seder, för det är ju inte bara det yttre, kläderna, som skiljer åt…

De har många långa för- och efternamn som är nästintill omöjliga att komma ihåg och stava rätt. Fast för dem är det ju lätt – precis som Lindqvist, Bergström eller Mårtensson är för oss!?🙂

5 kommentarer leave one →
  1. Kin@ permalink
    20 mars 2009 00:03

    Men Grattis!
    har du fått jobb, vad roligt!

    Ha en trevlig helg!

    /Kin@

  2. 20 mars 2009 03:07

    Grattis till jobbet. Kul att du trivs och spännande med nya kulturer! :o)

  3. 20 mars 2009 12:29

    Vad bra att du fått jobb nu! Hur går det med det andra jobbet!???
    Ha nu en fin helg!!
    Kramen, Maria

  4. Ulla-Märta permalink
    21 mars 2009 00:19

    Grattis till nytt jobb…Hur känns det att sitta vid datorn igen efter byggjobbet. Stora kontraster är det ju..Ha en skön och avkopplande helg Jag skall jobba i helgen Kram

  5. 21 mars 2009 05:16

    Åh, det är ju det som är så fantastiskt med oss människor… så många olika seder och traditioner, föreställningar och förväntningar på livet utifrån kulturen… man behöver ju inte gå längre än utanför svenssonområdet…. vi är ju alla produkter.

    Men jag är nog en priodukt mer åt ditt håll, ju mer mat som inspireras utifrån, ju mer kunskap som man vinner genom andras synsätt… desto bättre!:.)) Det gör livet rikt!

    Kul att det verkar ha ordnat sig med jobb nu också, även om det kanske blir tungt för mannen kan jag tänka…

    Och tack för din kommentar inne hos mig, du gav mig en fin present med den kommentaren -ett nytt synsätt!:.))

Kommentera

