Skip to content

Tandläkarbesök nr II

29 mars 2009

Vi åkte till tandläkaren på lördag eftermiddag. Det blev bortskrapning av den tillfälliga fyllnaden samt slipning och fyllning av det som utgör ”posten” , eller-vad-det-nu-heter-på-svenska. Sen en tillfällig kapsel på innan jag får kronan på verket nästa lördag. Kapseln är nån millimeter för stor så jag kan inte tugga jämnt ens på andra sidan, så nu hoppas jag verkligen att den riktiga kronan blir helt korrekt passande. Dessutom drogs min sista visdomstand ut, den som fick sitta kvar i munnen sen de tre andra drogs ut nån gång på 90-talet tror jag det var.

Hela tandläkarebesöket tog flera timmar så vi for hemåt direkt utan nån shoppning av svenska glassar. Vi fick vänta två timmar i bilkön genom tullen. Vi var så trötta när vi kommit över gränsen (tillbaka till Kalifornien) att vi parkerade på en rastplats, liksom ca 50 andra bilar hade gjort, och somnade i bilen! Vi vaknade vid 6-tiden på morgonen och fortsatte då vår resa hemåt och var hemma klockan 8 på söndagmorgonen!

Det var rätt okej, fast det känns lite konstigt att ha tillbringat natten i bilen. Men är man trött så är man, och då är det bättre att parkera och sova tills man kan köra utan ”insomningsolyckor”. Skönt att det var en ledig dag, så jag kunde fortsätta sova och vila bort alla rester från bedövningssprutorna… allt medan maken gjorde en ”appearance” i kyrkan!🙂 Det var bra att han orkade det, jag kände mig då helt knäckt efter tandläkarbesöket och alla sprutor!

Lev och må, och glöm inte att flossa emellanåt!!

One Comment leave one →
  1. 30 mars 2009 08:46

    Skönt att det snart är klart för dig! Nästa gång får ni se till att ha tid för att köpa glassarna!?!
    Bra att ni inte kör när ni är trötta. Men var det inte läskigt att sova i bilen??
    Kramen, Maria

Kommentera

