Skip to content

IT, powerpoint och indiska konsulter

01 april 2009
tags:

the-beach Liten uppdatering, för jag ids inte skriva så mycket… Det märks att jag är på en IT-avdelning, nästan mer än det märks att jag är tillbaka på försäkringsbolaget! Mer IT och mindre healthcare, känns det som.

Idag har jag fajtats med powerpoint, men vilket slöseri med tid det var, för det blev tydligen fel alltihopa ändå. Men så hade ingen sagt eller förklarat hur de ville ha det heller. Problemet är att dom andra sitter i en annan stat med tre timmars tidsskillnad… anyways, imorgon ska dom förklara per telefon hur de vill ha det! Och imorgon blir det till slut tre telefon-konferenser, varav två är på raken efter varann. Och jag ska hantera massa grejer inom IT… Som sagt var, det känns inte längre som healthcare, utan som jag är tillbaka på ICL i Holland eller nåt! Speciellt med alla unga välutbildade indiska IT-konsulter med lustiga accenter som springer omkring där… Ja alltså accenterna springer inte så mycket, men… (haha, det får jag säga, för folk påminner mig alltid om att jag har en accent!) Det var också en konsult som inte kände igen mig från en dag till en annan, för den ena dagen hade jag glasögon och uppsatt hår, och nästa dag tvärtom: skelögd och uppsatta glasögon!😀 Äh, ni fattar – utsläppt hår och kontaktlinser kan verkligen ändra intrycket!🙂

3 kommentarer leave one →
  1. 02 april 2009 13:44

    Låter stressande på jobbet. Hoppas det går bra imorgon.
    Kramen

  2. 05 april 2009 00:22

    Hi, hi, ”mina” fågelägg lärde jag mig äta i MN så dom borde nog finnas hos dig oxå. Där hette dom ”Cadbury eggs” om jag inte kommer ihåg fel!? Men inte dom med ”cream filling”. Svaret på din fråga är, ja, det är choklad i dom å dom är canderade utanpå, lite hårda. Alla godisar du nämner finns vad jag vet. Vilken lycka för dig att få godispåsen!!! Kommer ihåg när jag fick en full smågodispåse med bara salta balkar när jag vari MN. Det var lycka!! Sen så hade jag turen att ingen annan gillade dom så jag fick alla själv!!!🙂
    Hoppas det gick bra hos tandis å att du fick med dig dina glassar odyl.!!
    Kramen, Maria

  3. 07 april 2009 11:07

    Mmm, fy för att behöva bli så arg som jag blev idag! Vill bara förtydliga att arbetsgivaren inte behöver skriva på nåt utan dom ska bara ha en kopia i sina arkiv så att jag ”har rätt att va borta från min tjänst”. Det är nedrans krångligt. Först orginalet som Försäkringskassan ska ha, arb.givaen ska ha en kopia, Afa-försäkring ska ha en kopia och jag ska ha en (bara för att det är bra att ha).
    Hoppas att allt är bra med er!!
    Kramen, Maria

Kommentera

