Skip to content

Mitt-i-veckan-kul

22 april 2009
tags: , ,

Min man ringde mig på jobbet och undrade om vi kunde göra nåt skoj efter jag slutat. – Gå på bio? undrade jag. – Jaavisst, hur visste du att jag tänkte på det? sa han då. Faktum är att vi har inte vart på bio sen i december!! Så han hämtade mig klockan 17 och vi for och såg State of Play med Kurt Russell och en kille som vi träffat i verkligheten, nämligen Ben Affleck. Spännande rulle var det och väldigt skönt att gå på en tid när det inte är så mycket folk!

Sen ville jag inte bara fara hem efteråt så vi tog svängen till IKEA… hihi, min arme make måste ställa upp på IKEA ibland för det hjälper lite mot Sverige-hemlängtan! Det blev två – faktiskt stabila och rejäla -torkställ för tvätten som dom fått för sig att kalla för ”Frost”. Kläderna blir nämligen så förstörda om man alltid torktumlar dom, men största anledningen till att jag ville ha torkställningar är att spara pengar, eftersom vi inte får ha egna maskiner där vi bor! Sen såklart, på väg ut ur IKEA så passerar man matavdelningen och det hängde med Kalles kaviar, musli, chokladbollar och mintrullar också… Och Bilar till maken, han gillar dom! Men nu är det sovdax!!

4 kommentarer leave one →
  1. 22 april 2009 22:51

    Ikeas matavdelning är en smart ide många är småtrötta och småhungriga vilket leder till köp, förstår att det är svårt att gå förbi en påse bilar, 🙂

  2. 23 april 2009 13:37

    Så trevligt att du har Ikea där du kan införskaffa gosaker!!😉 Vilken trevlig överraskning sådär mitt i veckan!😉
    Ben Affleck är en favvoHunk, faktum är att min Marcus är lik Ben ibland. På vissa bilder som man ser av Ben å speciellt om Marcus är orakad…🙂 Det trodde man ju inte att man skulle träffa en sån Hunk!!??😉
    Imorgon är det begravning för mormor..😦
    Stor Kram, Maria

  3. Ulla-Märta permalink
    24 april 2009 08:12

    Hejsan! Kul för er att komma ut en sväng efter jobbet..Har varit med barnbarnen och kollat in lekparker idag. Vi har betygsatt dom mellan 1 och 10 vissa utdömde vi på en gång utan att prova sakerna..”man blir ju profs på lekparker Idag hann vi med 5st på fm. och 3 på em. Dom hade kul iaf.Kram vi hörs

  4. Kin@ permalink
    24 april 2009 08:55

    hej vännen.
    Ja visst är det knepigt att vissa perioder, så hinner man ingenting!
    Jag har en sådan nu…

    Sonens fot är ok nu, vi var och kollade den och det var ingen skelettskada i den…

    Önskar er en trevlig helg!

    kramiz

Kommentera

