Skip to content

Frisk igen

27 april 2009
tags:

Ät mycket frukt!Hah! Jag kurerade bort den påbörjade förkylningen direkt! På måndagmorgon var nämligen allting borta. Detta är 2:a ggn jag kurerat bort en förkylning genom att i mikron koka upp destillerat vatten med havssalt i. Jag suger upp blandningen i en ”spruta”, väntar tills saltlösningen fått kroppstemperatur och sprutar sen in i vardera näsborre. Det kändes som jag sprutade rakt in i hjärnan när man fyller på slemhinnorna såhär, men hallå, det hjälper!! Det tar kål på den påbörjade förkylningen och sköljer ut allting som satt sig där. Gurglar i halsen gör jag också med resterande saltlösning. Och sen – BORTA!!

Det här måste ni testa, så fort ni känner minsta förkylningssymtom. Sen fick jag förstås se till att hjälpa till även inifrån genom att äta en stor blandsallad och C-vitaminrik frukt (kiwi, mandariner, citronvatten)…Färska citroner

Så får folk hosta och snora omkring mig så mycket de vill, men hos mig får inga baskelusker rum att bosätta sig!🙂

Såklart man blir lite orolig när ett visst svinvirus är på väg hit från Mexico.  Det har blivit huvudnyheter på alla tv-kanaler. Sorgligt att det ska vara såhär i världen med alla epidemier. Numera avråds folk från att åka in till Mexico, och som väl är behöver vi inte åka dit nåt mer,  jag har ju min nya tand på plats sen över en vecka.

Hoppas bara jag slipper se folk bära ansiktsmasker överallt här i Kalifornien också, det skulle kännas helt bedrövligt… Well, ni får säkert höra på nyheterna vad som händer i våra länder.  Försök lev hälsosamt, det är iallafall första steget!

6 kommentarer leave one →
  1. 28 april 2009 03:04

    Ja, må du leva. Ja, må du leva. Ja, må du leva uti hundrade år. Javisst, ska du leva, javisst ska du leva, javisst ska du leva uti hundrade ÅR!!!
    Stort Grattis på födelsedagen!!!
    Hoppas du får en underbart fin dag!! (tur att du inte är här för här ÖSregnar det)
    Skönt att du blev frisk så fort. Själv kör jag ju med svärfars honung. Tar rött te å kyler ner det med kallvatten till max 60 grader, her i rejält med honung å dricker minst 4-5 koppar i några dagar. Detta vid första symtom. Jag har klarat mig nu 2 ggr senaste månaderna när Marcus varit dyngförkyld!!😉 Visst är det bra när man har lite knep att ta till!!?
    Hur som haver… Ha en fin dag!!
    Kramen, Maria å ja, Marcus hälsar oxå grattis!!😉

  2. Ulla-Märta permalink
    28 april 2009 05:43

    Hej och GRATTIS PÅ DIN DAG! Du skall väl upp till jobbet först innan det blir att fira födelsedagen..Jo paketet kom iväg idag på fm.så nu får du följa paketets väg till dej..Hoppas det går bra. Kram vi hörs..Jag sätter om blommor och putsar fönster Det har slutat regna..

  3. 28 april 2009 05:56

    Tack för gratualtionerna!

    Huvvaligen, det känns inte så kul att ha så nära till 40… bara fyra år kvar nu, känns overkligt! Men man ska ju vara glad för de år man får i hälsa här på jorden! Kram tillbaka på er!

  4. 28 april 2009 09:50

    GRATTIS Petra på födelsedagen,hoppas allt är bra med er.Jag undrar vilka symtom man får när man drabbas av svinvirus,börjar man grymta eller blir det nöff nöff.Ha det så bra på din födelsedag,hälsningar från oss,Birgith,Jan-Erik.

  5. Sara permalink
    28 april 2009 10:09

    Ja, modellera! Ja, modellera! Ja, modellera uti hundrade år! Javisst, modellera! Javisst, modellera! Javisst, modellera uti hundrade åååår!😀
    GRATTIS kära kusin på din dag! Hoppas du får en härlig dag med tårta och annat gott, kanske från IKEA…😛

    Ha det gott!
    Kramar från ett vårigt Linköping!

    /Sara

  6. 29 april 2009 21:48

    Tack moster och kusin för hälsningarna! Grattis till det nya jobbet, Birgith, hörde att det var oroligt däremellan. Ja, Sara, det blidde lite IKEA idag iallafall🙂 Lite kokosbollar…

    Kram!

Kommentera

