Skip to content

Fredagsdramatik för lillmissen

01 maj 2009

MeisjeJag kom hem sent ikväll från jobbet, ca halvsju. Då hade det tydligen varit en liten jordbävning, 4.4 i Westlake Village, men inget som jag märkte eftersom jag körde bil just då. Maken tog bilen och for iväg en sväng så fort jag kommit hem. Jag var trött och la mig för att vila, men så fick jag för mig att ropa på lillkatten Meisje för hon hade inte kommit fram och hälsat när jag kom hem, som hon oftast brukar göra. Och jag hörde ett miaoo nånstans långt bortifrån.

Jag gick ut på balkongen och ropade igen och varje gång jag ropade så svarade en katt, som inte alls lät som min katt. Ljudet kom varken från lägenheten eller från balkongen. Jag tänkte, men det kan ju inte vara våran katt, kanske grannen har skaffat en katt?? Jag ropade ”Meisje”  några gånger igen och varje gång svarade en katt med ett ynkligt ”miaaaaooo…” Då insåg jag att det var Meisje som ”grät”, hon var ute nånstans och jag kunde inte ens se henne. Jag sprang ner och ropade igen. Hon rörde på sig när jag kom så jag såg vart hon var men det var så högt uppe att jag kunde inte nå henne. Hon satt inne i den superhöga häcken som har ett högt staket inuti, överväxt med blad från häcken, och hon vägrade såklart hoppa ner så jag kunde ta emot henne!

En granne fick lyfta upp sin flickvän och så kunde vi dra ner den livrädda katten. Undrar hur länge hon suttit där inne i häcken??? Och undra hur det gick till att hon hamnade där? Som min man sa, hon måste ha haft ”katt-änglavakt” för vi bor på andra våningen och rakt nedanför är bara en asfalterad utfart där bilarna kör förbi i hög fart och ett högt, högt staket med en bladig häck som växt över staketet. Så det såg kanske ut som nånting man kan hoppa ner på, men icke en bra ide alls! Det roliga är att sen hon kom hem igen så vill hon ideligen försiktigt smyga ut på balkongen som för att se hur det gick till eller nåt? Hon törs inte längre hoppa upp på balkongräcket och tur är väl det!🙂

One Comment leave one →
  1. 02 maj 2009 13:24

    Oj, vilket äventyr för henne!! Tur att det gick bra! Hon lär nog inte prova på att hoppa igen!!???
    Hur går det med beslutet om lägenhet???? Jag är nyfiken!!😉
    Kramen, Maria

Kommentera

