Skip to content

Veckans Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag (del 3)

02 maj 2009

Jag hade ärligt talat ingen aning om vilket tema dagens fototriss skulle ha, men jag var ute med kameran i vilket fall som helst för att dokumentera hur det ser ut runt omkring oss såhär i början på maj. Och det passar ju in i dagens tema!

Det blomstrar överallt just nu och det är så vackert med alla färger. Förra året hade jag tänkt dokumentera hur vacker häcken mot universitetsområdet blir när det blir alldeles lila av alla små blomklockor, men jag hann inte innan allt var borta. Det var största anledningen till att jag var ute med kameran ikväll!

Följande bilder är ifrån Northridge, California, lördagkväll här/söndagmorgon hos er eftersom vi har nio timmars tidsskillnad. Såhär ser det alltså ut där jag är idag!

Hos grannen mittemot. Det sitter en jordekorre på jordhögen till vänster. Han bor där och jag brukar ofta se honom sitta där och sola, eller vad han nu gör!

Hos grannen mittemot. Det sitter en jordekorre på jordhögen till vänster. Han bor där och jag brukar ofta se honom sitta där och sola, eller vad han nu gör. Han gräver gångar och förstör deras gräsmatta också, tur att husägarna är snälla med honom!

a

Inne på gården blommar det mycket just nu! Känner ni igen vilken blomma detta är, mycket vanlig i Sverige som krukväxt!

Inne på gården blommar det mycket just nu! Känner ni igen vilken blomma detta är, mycket vanlig i Sverige som krukväxt! Känns hemtrevligt med denna vid poolen.

a

Blå häcken på Halsted Street, gatan jag bor på. Jag fick skynda mig ta kortet innan taxmannen kom förbi med sin lilla skällande svarta tax! Den skäller då alltid på mig... :)

Lila blomstrande häck på Halsted Street, gatan jag bor på. Parkeringen bakom tillhör California State Northridge University. Jag fick skynda mig ta kortet innan taxmannen kom förbi med sin lilla skällande svarta tax! (Den skäller då alltid på mig, den rackarn!) 🙂

Se mer hur det ser ut hos mig idag – här!

17 kommentarer leave one →
  1. 02 maj 2009 22:14

    Ser ut som en härlig sommardag där du är:)

  2. 02 maj 2009 22:30

    Oj Jordekorre som i Disneys ritningar ! Och så vackra blommor där finns ! Och våren och solen. Ha så trevlig söndag!!! Hälsningar från Finland🙂

  3. 02 maj 2009 22:49

    Härliga bilder i din triss! Det är svårt att välja någon favoritbild så jag väljer alla tre!
    Ha en skön söndag! Kramis

  4. 02 maj 2009 23:44

    Vilka fina bilder samt bra & roliga berättande text om bilderna :-)! Det förgyller lite extra! Vilken vacker blommande häck på sista bilden! Hoppas att du får en bra dag!

  5. princexswe permalink
    03 maj 2009 00:12

    Härliga vårbilder från Californien. Den blommande häcken får min röst.

  6. 03 maj 2009 00:42

    Fina bilder från ”over there”!

  7. Nollan permalink
    03 maj 2009 00:56

    Fina soliga bilder! Vad läcker den långa häcken var🙂

  8. 03 maj 2009 02:02

    Härliga sommarbilder. Allt står i blomning. Det ser varmt och skönt ut.
    /Amanda

  9. 03 maj 2009 02:25

    Dom rosa pelargonerna med mörkt i ser ut som den jag köpte tidigare i år. Den blommade över å sen var den inge rolig så den slängde jag!!
    Fina sommriga bilder. Lite annars än hur det ser ut här!!!
    Kramen, Maria

  10. 03 maj 2009 02:35

    En klar skillnad på här och där! Du skriver skoj om den lilla fotoutflykten. Måste dock nämna att häcken på tredje fotot är inte blå i min dator?! Men vacker med alla blommor😉 Alla friväxande pelargoner vid poolen väljer jag i din triss. Men jordekorren på första fotot, med det fina gamla slitna staketet är snyggt det med.

  11. 03 maj 2009 03:26

    Läckert och inspirerande! Blir alltid glad av prunkande blommor!

  12. 03 maj 2009 03:45

    Härliga bilder alla tre men den första måste nog bli min favorit

  13. Ulla-Märta permalink
    03 maj 2009 12:27

    Hejsan..ja det är verkligen fina bilder med alla vackra blommor.Tänk att man har badat i den polen hos dej.Ja pelargonen vid polen är ju en engelsk pelargon..jordekorren såg välmående ut.HA de gott.Kram

  14. 03 maj 2009 22:38

    Det var ju jättefina bilder. Vilka pelargoner (för det är det väl??)…men klimatet är väl ett annat där. Häcken var ju stilig. Kul att du tittade in. Ha en skön vecka. Kram!

  15. 04 maj 2009 08:21

    Tack så mycket om kommentarien. Vi bor i Karleby och den ligger liksom mellan Umeå och Skellefteå🙂 I dag kom vår regnet och då börjar allting att väcksa och grönska !

  16. 05 maj 2009 01:10

    Förutom jordekorren känns det som om bilderna skulle ha kunnat vara tagna i Sverige. Fina är dom hur som helst. Och jag tycker din idé om att ta bilder på vägen till jobbet verkar bra. Då kan jag använda mina en gång till.😉

  17. 05 maj 2009 03:04

    Fina foton från din hemtrakt! Ser ju lite ut som Sverige:) Om man undantar jordekorren då förstås…
    Tack för din kommnetar hos mig!

Kommentera

