Skip to content

I think it is: Moorpark, here we come!?

03 maj 2009

Imorse ringde jag killen i Moorpark och frågade om gäststugan fortfarande var ledig. Ja, det var den, men en kvinna skulle komma förbi och titta på den på eftermiddagen så han skulle ringa efteråt. Sen klockan 16 ringde han och frågade om vi fortfarande ville ha den, för han tyckte vi var så trevliga… Så jag sa ja, vi tar den! Är det riktigt säkert?, frågade han igen, och jag försäkrade honom om det, att jag har funderat i fyra dagar nu och inte kunnat sluta tänka på det.

Men en sak: han hade satt ut en ny annons som vi såg häromdagen, där han sänkt hyran från 1200 till 1050. Jag borde ha sagt nåt om detta redan i telefonen, att vi vill ju ha den lägre hyran… Men jag tänkte inte på det då! Undra om det var därför han valde oss, för sen kollade vi igen och den nya annonsen var borta medan den gamla fortfarande stod kvar! Vi ska träffa honom på tisdag och diskutera igenom kontraktet om vad som gäller. T.ex måste vi fixa koppling till tvättmaskin så vi kan tvätta hemma. Tvättmaskin ska vi söka på nätet, ofta kan man få allt möjligt gratis på craigslist.

Ja, ni får se senare hur pyttelitet det är. Ska bli intressant vad vi kan rymma på sån minimal yta! Det saknas saker som i Sverige där man har klädkammare, entre och plats för skor och ytterkläder. Eller nåt städskåp i köket där dammsugaren ryms. Sovrummet är vi glada om vi ens kan gå runt sängen på nån av sidorna… eller om vi måste hoppa i säng!🙂

Soffan måste bort, likaså vardagsrumsbordet, sidobordet, det stora TV-skåpet, sängborden och makens stora skrivbord. Hoppas IKEA har en liten möbel där min man kan ha sin stora datorskärm och skrivare på! Sen får det bli en nätt IKEA-bäddsoffa och ytterligare en IKEA-fåtölj. Köket klarar vi bra med tillräckligt med skåp för porslin och mat iallafall!

Det ska då bli kul att göra nåt nytt och ha lite annat i sin omgivning! Snälla håll tummarna och tänk på oss att vi kommer överens om hyran, han var ju beredd på att sänka den för andra – så varför inte för oss!?!

Eneryda soffbord

Jo, det är bara en sak som jag skulle vilja ha nu… en möbel som jag hade och var tvungen att sälja bort när jag lämnade Holland och alltid velat ”köpa tillbaka”. Önskar sååå att vi på nåt sätt får tag på den igen för den är perfekt för små lägenheter. Ett IKEA-bord som kallas Eneryda som dom inte säljer längre!! (Bilden)

3 kommentarer leave one →
  1. 03 maj 2009 23:11

    Men du,det finns ju så nätta klaffbord,där du kan fälla ner skivan,om man vill ha det mindre,kolla lite om det finns,hoppas det går bra för er,det känns väl spännande med något nytt,ha det bra.

  2. 04 maj 2009 09:33

    Självklart håller jag tummarna för att ni ska komma överrens!! Det går finfin att ”hoppa” isäng. Vi kan inte gå runt utan sängen står vänd så sängens längd är rummets bredd. Det funkar bra för oss, jag lägger mig först (99% av alla kvällar) å jag kliver upp först (oftast) å om jag då stöter i Marcus så somnar han om fort, om han ens vaknar!!! Imorse vaknade han inte, trots att jag slant å stötte i honom ordentligt!😉
    Jo, jag tänker mig att det borde va lättare att få tag i billiga saker nu?? Säljer inte folk en massa grejer nu när ekonomin är dålig??
    Ikea borde ha nåt mindre bord, är det vardagsrumsbord ni söker??? Kan tipsa om ”Benno”, ”Granås” m glasskiva, ”Leksvik” m bra förvaring (vi har den), ”Lillberg”, ”Smådal”. Det var dom jag såg med förvaring som var små å ganska billiga. Har inte sett alla på riktigt men ni har ju nära till varuhuset så det kan ju va värt att kolla upp!!😉
    Jag får vänta tills semestern innan jag får åka till Ikea.
    Hoppas, hoppas nu att ni får lägenheten å att allt går bra!!
    Kramen, Maria

  3. Ulla-Märta permalink
    05 maj 2009 07:39

    Hej,hej! Det blir väl kul att få flytta från alla festande ungdomar.Det ska bli kul att få se hur det ser ut där och hur omgivningen ser ut..ja nya ställen att upptäcka och springa omkring i..Omjag hade varit närmare hade jag kunnat komma och städa ur några skåp..Hoppas det går bra men du är ju en fena på att packa och flytta. Det är ju inte första gången..Kram

Kommentera

