Skip to content

Ännu mer dramatik för lillkatten…

07 maj 2009

Jag vet inte vad det är med katten, kan det vara den annalkande fullmånen som gör att Meisje blir så knasig? Inom bara fem dagar har hon nu tappat bort sig två gånger!

Igårkväll när jag satt i fåtöljen och kollade på teve, vilket jag sällan gör, så ville Meisje gå ut. Det blåste rejält ute och det brukar hon tycka är spännande när allt rör sig. Så jag lämnade dörren på glänt och kunde se henne sitta utanför på dörrmattan. Där satt hon ett bra tag och tittade på allt omkring sig. Så plötsligt gjorde hon ett skutt till höger, varpå hon försvann ur min åsyn. Jag väntade bara två minuter innan jag gick ut och kollade och då var hon borta!

Ropade och ropade…  skramlade med kattmaten… gick runt och kollade. Jag fick sen mina misstankar att hon sprungit in hos grannarna bredvid, för de hade dörren öppen. Jag kunde inte se killarna (två studenter) så det fanns ingen att fråga. Då kom min man hem och höll vakt ute medan jag kollade under sängen utifall att jag kanske hade sett fel!

Meisje under sängen

Plötsligt kutar en vettskrämd katt in i sovrummet. Jag såg aldrig vad som hände, men studenterna hade försökt fånga katten som sprungit in under en av deras sängar och då sprang hon in i köket och hoppade upp på kylskåpet, sen ner igen och ut genom deras ytterdörr och hon höll på att springa rakt ut i tomma luften (vi är ju på andra våningen) men lyckades vända i sista sekunden, innan hon sprang in på vårt sovrum…

Arma katt! Som sagt, det här var lite väl mycket kalabalik inom loppet av en vecka för en liten misse som Meisje! Nu kommer hon inte ens och möter mig vid dörren när jag kommer hem… hoppas det går över. Det verkar inte som hon gjorde sig illa, utan nu är allt bara så otäckt, så otäckt att det är tydligen bäst att hålla sig under sängen!

No comments yet

Kommentera

