Skip to content

Drömmar & Dravel

08 maj 2009

Imorse drömde jag nåt himla knäppt! Jag kommer alltid ihåg vad jag drömmer och det är verkligen blandade drömmar.

Bakgrunden är att jag tog hand om min lilla tvådörrars silver Acura 2002 igår, jag tankade den och tog den till biltvätten, så den fick blir skinande ren efter veckor månader av försummelse och påsamlad smuts från regn och lort.

Förresten så avskyr jag att tanka, det har som blivit en grej för mig här i Kalifornien. Vilken j-a bensinstation jag än far till, så känns det som jag inträder på väldigt Manlig Mark och får den sorts uppmärksamhet jag inte vill ha! Om jag skriver mer än så, kommer nån att kalla mig rasist, men jag brukar iallafall be min man utföra denna syssla åt mig, vilket han så gärna gör. Denna gång hade han glömt det, så jag fick göra det själv och när jag ändå var igång tänkte jag att då tar vi biltvätten samtidigt för av nån anledning känns denna ”syssla” mer balanserad, för där är det då 50% kvinnor som också får sina bilar tvättade.

Så min lilla dröm kom alltså att handla om bilen. Eller byyyyylen, som en svensklärare i Utah sa, när hon försökte lära ut ”korrekt” svenska till min man och en massa andra amerikaner. Hon körde även mycket med ”Herr och Fru Svensson” om vartannat, tills jag upptäckte att hon använde böcker från 60-talet varpå jag förklarade att man inte pratar så längre i Sverige, varpå hon förbjöd mig att komma på nån enda fler lektion! [skrattar gott åt minnet]

Min silvriga bil som i drömmen ännu inte var rentvättad, utan skitig, grå av gammalt damm och full av makens skrot i bagaget stod parkerad… ja på en himla bra plats: hemma i Sverige i lägenheten jag växte upp i! Och gissa vilka som skulle få låna den och åka i den? hahahahhaaha!!! Governor Arnold Schwarzenegger tillsammans med två missionärer som skulle ut på tur!😀 Jag fattade ju att det skulle aldrig gå, dom skulle inte få plats i den lilla saken så jag gick mycket snabbt därifrån innan det skulle bli alltför pinsamt, medan dom i glatt mod försökte få in sitt bagage….

Min drömLika glada ändå…

3 kommentarer leave one →
  1. 09 maj 2009 00:38

    Tack för ett gott skratt såhär på lördagmorgonen! Den där svenskläraren fick även Marcus att skratta högt!!😉
    Godisskålen ser riktigt god ut. Själv köpte jag faktiskt inge godis igår…
    Ha en fin helg!! Här är det mulet å regntungt..
    Stor Kram, Maria

    Valley Girl:
    Hihi, vad roligt att ni liksom kunde se situationen framför er! Vi skrattar själva fortfarande åt det ibland och säger att vi ska ta byyyyyylen till jobbet eller så. Hon var amerikan som besökt eller bott i Sverige, förmodligen måste hon ha lärt sig sin svenska av nån från Lyyydingö! Vart brukar du handla ditt smågodis som mest? Jag saknar smågodiset från Blå Huset, som alltid brukade ha bra sortiment. Kram!

  2. 09 maj 2009 13:10

    Blev nyfiken när du skrev att du håller på med en ”cleansing”. Hur ser den ut för dig?? Det finns ju så många olika varianter… jag brukar göra en som är ganska så enkel (och därför vet jag inte hur effektiv den är…) Äter bara frukt o grönsaker o ris i en vecka. Egentligen ska man fasta de första tre dagarna, men jag pallar inte med att fasta!! Borde kanske… i alla fall brukar jag känna mig väldigt pigg efter en vecka! Dessutom försöker jag att inte äta vetemjöl, precis som du. Och det gör också stor skillnad! Men jag slarvar! Och nu har jag varit inne i en riktig slarvperiod igen… och så ska vi till Sverige om en månad, har gått upp i vikt, vill gå ner 5 kilo, känner mig inte motiverad bara… vet inte varför! Sverigeresan borde vara motivation nog!!

  3. 09 maj 2009 21:39

    hej igen Mz.olsson! Jag smålog faktiskt när du sa att du gjorde en rensning med den typ av diet jag brukar äta i vanliga fall!🙂 Jag har ju fibro men när jag sköter dieten märker jag inte av nånting. Kan bli otroligt dålig, yrslig och värk i hela kroppen om jag slarvar för mycket (dvs äter för mkt socker och mjöl). Så nu kör jag Dr Huldas liver cleanse, som oxå är enkel…

    Så idag har jag druckit två omgångar Epsomsaltvatten (usch!!) med två timmar emellan, enligt beskrivn. Om en knapp timme ska jag ta en grapefrukt/olivoljeblanding (smakar inte så illa faktiskt) som kommer att skicka ut massa gifter och kolesterol som sitter i levern, plus gallstenar. Jag brukar må supertoppen nästa kväll. Hoppas verkligen det funkar denna gång oxå!

    Annars skulle jag vilja införskaffa en råsaftscentrifug (har ju en superbra sån i Svedala men har inte sett lika bra här än, inga som först river och sen centrifugerar ut precis all saft!?) och bara dricka färskpressade grönsaksjuicer, morotsjuice och sånt i en vecka! Lättare att fasta när det är varmt ute, som hos oss… Jag tycker inte det är så svårt, bara det är gott och varierande. Man slipper ju laga mat – problemet är ju om man måste ställa sig i köket för andras skull!!

    Förresten, vilket lyckost du är som har en biljett hem till Sverige! Jag är definitivt avundsjuk!😉

Kommentera

