Skip to content

Lycka är…

08 maj 2009

SVENSKT LÖSGODIS!!!… alldeles eget lösgodis ifrån Sverige!

a

Med en sån här skål bredvid sig känns det ju nästan som man är hemma i Sverige en högsommardag! Hos oss har det ju också blivit alldeles för varmt här för denna tid på året..

Jo, mamma lyckades samla ihop en massa klassiska favoriter i flera stora godispåsar som hon skickade och som jag nu har tagit lite ifrån varje och lagt i en skål. Ingen som inte bott utomlands vet nog hur gôtt det är att få känna välbekanta smaker i munnen som påminner om hemlandet!

Undrar vad jag kommer att sakna från USA den dag vi lämnar detta land? Hmmmm…. sånt som man tar för givet, helt klart! Vad tror ni det är ni tar för givet som ni annars skulle sakna?🙂

One Comment leave one →
  1. 08 maj 2009 21:56

    Åh, jag håller med!! Inte mycket som kan göra en så glad som lite svenskt godis:D
    Kul att du tittade in hos mig o tack för din kommentar!
    Nu ska jag läsa lite vidare här inne hos dig…

Kommentera

