Skip to content

Sommar, ljuva sommar…

13 maj 2009

SommarkänslaDet är så underbart väder just nu. Man blir lurad att få akut hemlängtan till Sommar-Sverige, för det känns precis exakt som svenska sommardagar och -kvällar. Och -mornar! Jag struntade i att komma i tid till jobbet i morse, för att istället fara ut på en morgonspringtur. Det ångrar jag inte!! Efter två nätter av otroligt dålig sömn, som jag inte vet exakt vad det beror på, så behövdes en springtur för att få fart på kroppen och endorfinerna. Det hjälpte mig att vara skärpt hela dagen.

Sen är ju min chef och två managers borta i Ohio, och så visade det sig vara jättebra att jag stannade senare på jobbet än vanligt då jag fick en mycket försenad lista som jag måste förbereda och skicka ut innan hemgång. Hon som skickade ut listan var över en timme sen med den!

Det är bra med flexibel arbetstid, vi har lyckligtvis ingen stämpelklocka utan det handlar mycket om tillit, att veta att vi verkligen jobbar 8 timmar per dag. Jag har dessvärre hört klagomål från cheferna att speciellt de inhyrda indierna till punkt och pricka tar varenda rast, fastän de är sena med olika projekt och det egentligen inte finns tid till raster. De samlas i fikarummet, männen runt ett bord och kvinnorna/tjejerna runt ett annat. Och pratar!

Jag smålog för mig själv och tänkte: men är det inte så det är i Sverige?? Där är det morgonkafferasten som tar betydligt längre stund än avsedda femton minuter… iallafall när jag kollade sist!😉 Och det obligatoriska fredagsfikat….! Det finns inte här… – Äh! Amerikanerna kommer aldrig förstå sig på det här med fika och fikaraster, eller fem veckors betald semester heller, för den delen! Tyvärr!😦

När jag körde hem vid halvsjutiden så var det en så underbart vacker kväll att jag kunde inte hålla mig inne. Jag gick ut på en promenix som tog 45 minuter, så nu inatt måste jag väl kunna sova gott!!?

2 kommentarer leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    13 maj 2009 23:17

    Hej,hej!
    JA ,det där livet verkar hur bra somhelst.Jag skall ut en sväng nu också.Solen skiner och det verkar bli en solig dag.Far nog iväg m stavarna till V-slätt det tar ju 2 tim sen skall jag jobba ikväll Kram på er.

  2. 14 maj 2009 04:43

    Här är det klarblå himmel å sol!!! MEN det blåser nåt hemskt så det är inte alls lika skönt som det kunnat vara. Ingen riktig värme i luften än… Men det hinns väl med det oxå får vi hoppas. Jag hoppas att det blir en fin sommar med mycke sol å värme!!
    Hoppas du fick sova gott!!
    Kramen, Maria

Kommentera

