Skip to content

Det gäller att vara förberedd

14 maj 2009

Ja, det var skont att sova inatt! (ursakta, nu blir det utan dom svenska bokstaverna eftersom jag sitter pa jobbet). Jag drömde ännu en konstig dröm som kändes så verklig att jag hoppas sannerligen inte den inträffar! Men sannolikheten är ju ändå rätt stor har i Kalifornien… Fast det kan ju galla nagra andra ocksa, inte mig personligen.

Jag och maken var i ett hus som vi bodde i, sa vi var alltsa hemma. Sa plotsligt utan nan som helst forvarning sa brots golv och vaggar sonder och delar av taket foll in, pga massiv jordbavning. Jag ville ga ut men det sag likadant ut utomhus, uppbruten asfalt och forstorda hus. Det fanns ingen service pa nanting langre och svart att veta vart man skulle ta vagen. Ingen skadades i min drom iallafall, och det sa jag aven i drommen att tur att vi inte fick nanting over oss, det skulle vara sa latt hant!

Det enda jag kande nar jag vaknade var en paminnelse av hur viktigt det ar att skaffa ett stort forrad av mat och vatten och allt annat som man behover hemma. For nar en naturkatastrof intraffar sa kommer inte detta att finnas att kopa nanstans. Folk kommer snabbt att plundra butikerna pa allt, eftersom butikerna gar ju sonder ocksa… Sedan maste man se till att halla sitt eget forrad sakert fran plundrare… ni vet, till exempel ungdomsgang som bara lever for dagen och kanske pa sin hojd har en ol i kylen…

Ja huvvaligen vilka tider man lever i.. Och allt man ska vara med om innan vi star dar framfor den beromda parleporten! Men jag ar inte orolig, vi klarade ju oss!🙂

One Comment leave one →
  1. 14 maj 2009 12:47

    Huvva, vilken dröm!! Det värsta är ju att det inträffar. Här känns det ju lite tryggare mot sånt. Men vi har ju kännt av lite jordskalv även här!
    Kramen, Maria

Kommentera

