Skip to content

Lördagsmorgon

16 maj 2009

fågelstreckSåhär skulle man få flyga, i formation mot SommarSverige, alla utlandssvenskar i ett kör!

Imorse fick jag äntligen veckans chans att sova ut, så skönt! Maken var redan ute och donade med lastbilen hos en kompis när jag slog upp min blå kring 8-tiden. Så jag kunde somna om men vaknade nån stund senare av att det indiska grannparet började bli lite väl högljudda och höll på med nåt tjafs. De slutade aldrig, så jag tänkte att jag slår på radion så slipper jag lyssna på det där…

Vad jag inte visste var att jag hade jättehög volym på min radio, så när jag slog på den var det en djup skrovlig mansröst som öronbedövande sa: ”FM RADIO!” varpå jag snabbt drog ner volymen.. Det braiga var att detta skrämde tydligen de tjafsande grannarna också, så det blev äntligen tyst och jag kunde gott slumra vidare…😀

Senare en frukost på balkongen till kvittrande fåglar och solsken slår inte heller fel. Katterna joinade mig där på balkongen och njöt lika mycket dem med, av lördagslugnet. Skönt att tvätt och dammsugning gjordes bort igår (perfekt workout/uppvärming innan min kvällsspringtur), så jag kan ägna dagen åt annat. Det är skönt att vara hemma ensam ibland, i bara sitt eget sällskap så att tankarna kan flöda… Jag längtar så till Sommar-Sverige…speciellt Östervik ute på landet som är en plats där man verkligen kan komma till ro. Inte är det lätt att bo utomlands inte, när man inte har 20.000 kronor över eller betald semester att åka hem när man vill. För så dyrt bort bor jag, inte långt bort men dyrt bort! Livet kan verkligen vara både träligt, härligt och jättebesvärligt, om vartannat!

Säger jag och knaprar vidare på mitt smarriga svenska lördagsgodis…

One Comment leave one →
  1. 16 maj 2009 11:34

    Ja, inte kan det va lätt att lixom bli fråntagen sin egen vilja när det sitter i pengar å inga semesterdagar huruvida man kan åka hem eller inte!! Det skulle ju va helkul om ni kunde komma hem!!
    Har ni förresten funderat på att flytta hit??? Eller är det Usa som är ert hem för lång tid framöver??
    Här har jag oxå tillbringat lördagen helt alena. Ganska skönt med tanke på huvudvärken… Längtar tills jag kan gå å sova så jag får ta tabletterna å vakna utan huvudvärk imorgon!! För det brukar funka med tabletterna!
    Ha en fin helg!!
    Kramen, Maria

Kommentera

