Hoppa till innehåll

Valley Girl has left the Valley!

16 maj 2009

Fantastiskt! Bara tre minuter efter att förra inlägget skrevs, så ringde telefonen. En kompis frågade om jag ville hänga med till Santa Barbara. Självklart, sa jag och tog en snabbdusch och sprang ut då hon kom för att hämta upp mig.

Vi stannade till snabbt vid en strand där en massa människor hade en barbecue medan andra surfade. När vi sen tankade frågade vi om vägen till ett specielllt vackert ställe att hajka på i närheten av Santa Barbara, men då sa mackkillen att det området förstördes i branden förra veckan. Så vi kunde inte fara dit, och stannade till på ett annat ställe som ingen av oss kände till. Denna hajk blev minst två timmar lång, eftersom vi inte kunde hitta tillbaka till bilen! Men vackert var det iallafall! En massa hästar och en miniponny såg vi till… Och fina stora hus där man nog måste vara väldigt rik för att bo! Tänk vad mycket mer man måste betala för natur i sin omgivning om man bor här, jämfört med i Sverige? Men det kändes då såå skönt att få trampa runt här på det nedslagna höet, nog påminde det mig om mina hemtrakter, alltid.

Vi var rejält hungriga efter denna hajk, speciellt min vän som är 7 månader gravid. Hon tog mig till ett ställe mitt i Santa Barbara, Natural Cafe, där hon brukar käka varje gång hon är i Santa Barbara. Detta var första gången jag var i Santa Barbara och det är verkligen mysigt där! Jag förstår att folk gillar stan, det påminner mycket om Europa med alla dess uteserveringar och närheten till vatten (havet). Betydligt svalare är det där också; vi kom undan San Fernando Valleys olidliga 32-gradiga hetta idag och kunde istället njuta av 22 graders värme!

Hit kommer jag gärna tillbaka! 🙂 Se bilder nedan från dagshajken! Dessvärre var det dimma från havet som skymde utsikten idag… nästa gång tar jag gärna med picknickkorgen och fikar i skuggan av trädet (se tredje bilden nedan) medan vi njuter av havsutsikten…

aHiking

Santa Barbara
Mysig rastplats

Hiking more

Dimma

Fint hus i SB

hemtrakterna

2 kommentarer leave one →
  1. 17 maj 2009 01:14

    Det ser ju trevligt ut!! Kul med en spontanutflyckt!! Idag ska jag fara förbi Sussi för hennes Alva fyller år!!
    Kramen, Maria

    Gilla

  2. 18 maj 2009 10:48

    Vilka underbara bilder!!

    Gilla

Lämna en kommentar