Skip to content

En vanlig tisdag i verkligheten…

02 juni 2009

appleIdag blev jag väckt alldeles för sent av maken/katten – klockan 07.21 och jag som måste vara på jobbet klockan åtta! Tro det eller ej, men jag hann tvätta av mig, plugga in kontaktlinserna, he på lite parfym, hoppa in i fina kläder, packa ner lite mat för dagen, köra iväg och jag var framme vid mitt skrivbord exakt klockan 07.58!! Inte illa, va!! När vi har flyttat kommer det inte alls finnas utrymme för såna här sjusovningar, eftersom det är dubbelt så långt bort…

Efter jobbet blev det dags för veckans första springtur. Kände absolut inte för det, men måste motionera för att må bra och slippa yrsel, värk och sånt. Och sen hemma igen så känner man sig genast bättre. För hälsans skull har jag idag också köpt rå (opastöriserad) äppelcidervinäger och dricker det utblandat i vatten.. det är faktiskt gott! Bra för mycket: allergier, täppthet, ph-värdet i kroppen, rensa ut lagrade gifter och även öka förbränningen för dem som önskar det… Klicka här och läs mer, det finns naturligtvis en hel massa skrivet om just denna gamla kur.🙂

Sen kör jag fortfarande (som jag skrev förut) med färskt citronvatten och maplesyrup, det rensar också och är superuppfriskande att dricka. Hoppas någon till blir inspirerad att pröva nåt för hälsan!🙂

a

Förresten, det jag låg och drömde om när jag försov mig så, gjorde kanske att jag inte ville vakna! Jag var hemma i Umeå och umgicks intensivt med alla som jag känner, familj och kompisar där… [suck!] Jag sorterade även igenom lite prylar som jag har där… Det är inge kul att inte ha vissa saker som jag skulle vilja ha med mig där jag är, t.ex. alla mina fotoalbum och svenska saker, minnen, osv. Undrar hur andra utlandsbor känner det?? Det är väl så för alla miljoner människor som valt (eller tvingats) att bosätta sig utomlands, antar jag…

3 kommentarer leave one →
  1. 03 juni 2009 09:13

    Hm, dagen brukar inte bli bra för mig när jag försover mig. Tur att det inte händer så ofta. Jag brukar bli sur å grinig å det brukar kunna hålla i sig hela dagen… Jag har inge vidare morgonhumör å måste få göra mig i ordning i lugn å ro, annars blir det så fel!😉
    Kan berätta att Marcus föräldrar bor fint till med lagomt stor tomt men inte som i Östervik. Jag lär nog inte lägga ut bild på tomten på bloggen. Får se om jag tar nån helhetsbild så kan jag ju maila dig… Minnet är inte så bra så du får nog påminna mig framöver!!
    Kramen, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    03 juni 2009 12:32

    Hej! Ibland sover man ju skönast på morgonen..så det känns så skönt att bara ligga kvar i sängen få vända sig på andra sidan o somna om..men då måste man upp.. stressigt blir det Hoppas att du tar det försiktigt i trafiken när du stressar för att hinna ifatt tiden..vi hörs Kram på er.

  3. 03 juni 2009 21:38

    Bokmalen: Japp, samma här: jag var på så j-a dåligt humör när jag kom in på jobbet, ville inte prata med nån så jag höll mig på min kant tills lunch… Sen kändes det bättre efter lunchrasten!

    Mamma: Jag har hittat en rutt som går snabbare än om man tar gatorna… ingen trafik i bostadsområdena nämligen. Men det bästa är som sagt att kliva upp i tid och ta det lugnt!🙂

Kommentera

