Skip to content

Djurens paradis?

03 juni 2009

Ikväll efter jobbet stannade jag till hos grannen Belgin, och pratade lite. Hon behövde hjälp med klädval inför jobbintervjun imorgon. Sedan for jag och maken till gäststugan och började skura ur köket… Kvinnan som bodde där tidigare har ju rökt inomhus och det är otroligt svårt att få bort tjäran! Därför måste vi måla över hela eländet, ja väggarna och taket alltså. Jag hoppas att ägaren står fast vid sitt ord och betalar för golvbyte. Det är heltäckningsmatta, dessvärre mörkgrön så man kan inte se hur skitig den faktiskt är… Eftersom han vill ha allting utbyggt av min man så fort han kan, så vill han inte kosta på för mycket. Undrar om vi kan få honom att använda parkettgolv?? Hade vi pengar över skulle vi naturligtvis lägga in själv utan att fråga!

Ägaren har precis tagit över två gigantiska färgglada papegojor, så jättefina ena som pratar men jag fattar då inte vad de säger!🙂 Dom ska visst få en specialbeställd jättebur runt ett olivträd så att dom kan flyga runt runt där… Ja, det får ni se sen hur det blir. Som ägaren sa, det blir som ett zoo här till slut! En häst, två hundar, våra två katter, fiskar, papegojor… och så jordekorrarna som förstör hans gräsmatta! Det ska bli sköldpaddor i anslutning till en annan damm… Sköldpaddor är faktiskt otroligt sociala djur, tro det eller ej. Dom kommer ju när man ropar på dem! Iallafall på jobbet i den stora dammen därute…

Så… ja, vi flyttar alltså snart in till ett Zoo… Ska bli kul, jag älskar ju djur!🙂

One Comment leave one →
  1. 04 juni 2009 02:47

    Ja, usch för inrökta hus å lägenheter!! Kommer ihåg min tid i MN när man kom hem till folk som rökte inne då stank man när man kom ut därifrån!! Upplevde det som att det var fler som rökte inne ”over there”, i alla fall i MN.
    Hoppas det blir bra för er å att ni får bort heltäckningsmattan. Usch, jag gillar inte sådana heller. Inte typen som finns i hyreslägenheter där i alla fall.
    Ja, ni verkrar ju ha fullt upp!!
    Kramen, Maria

Kommentera

