Skip to content

Flyttröra

16 juni 2009

Sover i flyttröranHuller om buller. Lådor. Kartonger. Vart ska man he kläderna?? Om man bara hade en sån där klädställning på hjul som dom har i butikerna! Kylskåpet ska skuras ur, spisen, fönstrena ska putsas, badkaret…

Åsså slut på kartonger. Jag som hade tagit hit så många kartonger. ..- Ja det här kan då slängas! Och allt detta! Passar på nu medan maken är borta. Han som ska spara på allting…

Nä, jag måste ta hela den här dagen ledigt för att hinna med allt, får ringa upp chefen. Känner nästan som en baksmälla, efter packning med hjälp av en kompis tills klockan 02:00 inatt och upp igen klockan åtta.

Det skulle vara skönast att slänga bort precis allting och slippa alla grejer! Behöver man dom ens?? Kommer vi att använda bakmaskinen igen?? Och dom här högklackade skorna… Varför ska alla DVD och videofilmer få ta så mycket plats hos oss! Aldrig har jag lyckats får maken att vilja göra sig av med katten Gustaf heller…

Och vid varje ny flytt… Bara MER grejer att plocka med!! Och ni kan säkert gissa hur allt ackumulerar över oss: Fynd här och fynd där, ”men den här kan ju vara bra att ha”! Yard Sales har en stor del. Jag och min kompis slängde bort MYCKET inatt! Jag behövde verkligen hennes stöd och hjälp för att få något gjort! För varför ska man släpa runt på prylar och prytts som man egentligen aldrig använder? Men, som sagt… Rätt vad det är står man där igen och tänker: ”Vilket fynd! Bara tre dollar!”

No comments yet

Kommentera

