Skip to content

På plats

19 juni 2009

Ja, nu har vi sovit pa vart nya stalle i tre natter. Eller ”sovit”… Forsta dygnet holl sig katterna helt gomda, sedan borjade de varma upp lite nar jag gav dem tonfisk… Meisje borjade sen snoka runt bland alla grejer och ouppackade kartonger. Dock reagerar dom pa alla nya ljud och ska hoppa upp i fonstret rakt ovanfor mitt huvud for att kolla vad det ar, ca 5 ggr per natt. Och forra natten blev dom sa skramda att dom dok ner under mitt tacke. Sa det blir inte mycket somn for min del just nu… Annars maste jag saga att det ar sa fridfullt dar vi ar, det ar som att vakna upp pa ett semesterstalle jamfort med lagenheten vi var i innan! Speciellt nar det som nu ar soligt och vackert pa mornarna igen efter tva veckors mulet vader. Bilstrackan till jobbet ar lite langre, men sa mycket lattare och vackrare – mycket berg!

Agaren till gasthuset har tva Ara-papegojor, ett fargglatt fagelpar, varav den ena ar riktigt duktig pa att prata. Jag har hort gojan saga en hel del redan, pretty boy, pretty girl, bye-bye, nagra meningar som ar svara att tyda, och en massa annat. Han borjar nan slags dans (med head banging) sa fort jag kommer och prata med honom… Och igar sager han plotsligt jattehogt: ”what the hell!” varpa han skrattade rått som en karl… Och da skrattade ju vi saklart med…  Varje dag far vi höra nat nytt, och jag forsoker lara honom lite svenska ocksa! ”Hej snygging!” – kan ju vara skoj att höra nar man kommer hem fran jobbet efter en lang dag?

2 kommentarer leave one →
  1. 20 juni 2009 01:19

    Vad skönt att ni flyttat nu. Hoppas katterna vänjer sig snart så du får sova!! Är hos mamma nu å Martina ska komma förbi idag. Ska bli kul att få surra lite.
    Ha det gott!! Trevlig helg!
    Kramen, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    24 juni 2009 02:20

    Hejsan på er!
    Ja det var ju ett tag sedan vi hörde nåt från er..inte undra på det.
    Hoppas att ni nu ska trivas där. Ja du kan ju fixa till det så att mysfaktorn kommer in.Se då till att katterna inte försvinner på främmande marker..Ha det så gott Vi kommer in till stan idag för att betala räkningar Sen tillbaka till landet..Kram på er.

Kommentera

