Skip to content

Oj, så mycket på gång, allt på en gång!

07 juli 2009

Nä, det är ingen hemlighet att jag numera mår illa i princip hela tiden under vaket tillstånd pga en liten en som är på G… För det är helt enkelt inte så lätt att dölja! Jag var ”sjuk” redan två veckor innan jag ens visste om att jag var gravid, och jag trodde helt klart att jag hade fått nån magsjuka, plus all stressen med att flytta förstås!

Vi var på IKEA en kväll och käkade och jag tyckte att maten smakade ingenting och tänkte att det måste ju vara nåt fel på maten som gjorde att jag kände som jag kände. Men ni på IKEA kan känna er lugna, jag ska absolut inte stämma er för matförgiftning! Jag köpte två billiga test samma eftermiddag som Michael Jackson dog och sa till maken att jag måste åtminstone kunna utesluta graviditet innan jag börjar nån slags magsjukebehandling! Vilken CHOCK när bägge testen visade samma sak, och självklart tog jag dem med 8 timmars skillnad också…

Ja, så ni kan se framför er en klassisk syn, en gravid tjej som får kväljningar över all sorts mat, och bara tanken på mat, och som måste vara ytterst försiktigt när hon borstar tänderna numera! Jag får vara verkligen försiktig på jobbet så jag inte sätter igång reflexerna… Och så vill jag inte att folk på jobbet ska veta, men jag har sett blickar (från kvinnor, givetvis!) och undrar om de känner det på sig, eller om ja det helt enkelt framgår hur tydligt som helst!🙂 Ja, all den här tröttheten gör ju att jag inte orkar lika mycket, orkar inte pyssla till gästhuset så det blir till ett hem och det har känts alltför jobbigt. Jag hoppas på den där energikicken som lär ska sätta igång senare under graviditeten!

Inte undra på att jag dessutom grät över nyheten om Michael Jackson, med alla dessa hormonsvängningar going on…!!

5 kommentarer leave one →
  1. Johanna permalink
    07 juli 2009 23:07

    oh grattis! stort grattis! kul för er. men jobbigt med illamåendet förstås. under min systers senaste graviditet tömde hon hela huset på schampo, parfym, lotion, mat, kryddor och allt som hade lukter hon inte tålde. hoppas det går över snart!

  2. 08 juli 2009 06:51

    Ja, Grattis än en gång!! Hoppas att illamåendet går över snart. Man vet ju inte i förväg hur det blir. Vissa mår ju prima hela tiden å vissa som en kompis mådde pyton hela graviditeten. Det sistnämnda hoppas vi inte på, eller hur!!???
    Vi hoppas å ber nu att den lille/lilla vill stanna i magen till det är lagomt att komma ut!!!
    Stor Kram, Maria

  3. Marianne permalink
    08 juli 2009 09:20

    GRATTIS Petra!!!! att må illa är ju ganska så vanligt men det brukar ju ge sig efter ca 3 mån – det går över så trösta dig med det och njut av orsaken till att du mår illa. Vänta bara när alla kvinnor runt dig får veta varför du mår illa – vilket jag tror att dom vet redan för av någon anledning så ”ser” kvinnor det på en gång:)) det är bara så:)))
    Lycka till och håll oss underrättade om hur du har det.
    Stor kram till dig
    Marianne

  4. Marianne permalink
    08 juli 2009 09:22

    Jag glömde säga varför du skulle ”vänta bara” – jo det var för då får du höra alla som mått illa och av vad och vad dom gjort för att överleva situationen:))) det finns lika många lösningar som det finns kvinnor och det finns lika många varianter på vad som triggar igång illamåendet.
    Kramkram igen:)

  5. 12 juli 2009 04:25

    Åh, måste ju gratulera!:.)) Håller nu tummar och tår för att allt går vägen!:.))

Kommentera

