Skip to content

Hello, de e ja igen!

26 augusti 2009

Nu börjar det bli svårt att dölja fläskmagen som kommer till! Ja, det känns ju bara som en fläskmage än så länge innan man kan känna att det faktiskt är nån därinne. Lyckligtvis har jag ett par grå H&M byxor (snygga, med riktigt långa byxben också!) som har en fenomenal knäppning som sitter under magen så det inte trycker på! Dax att kika vad mer H&M kan ha för mig…? Jo jag kan nog dölja detta på jobbet i kanske 6 veckor till?? Eller hur fort växer en mage egentligen? Det är ju ingen som tror på att jag är strax fyra månader gravid!🙂

I lördags hann jag med en babyshower för en kompis vars mor arrangerade den 2:a babyshowern för henne! Hur lurigt är inte det, säg? Så får man gratis saker, man behöver bara skicka ut inbjudningskort och köpa in lite småpajer, bagels, cream cheese och muffins till de inbjudna! Och självklart bjuder man inte in samma gäng bägge gångerna heller!

Aaaahhhh, jag tycker det är konstigt! Vi får väl se om någon vill hålla en babyshower för mig sen nån gång?? Det är ju stark tradition här i Staterna, men jag har ju ingen familj här, inte ens från makens sida har vi familj. Dom bor i Phoenix, nämligen… L Men på nåt sätt ska vi väl få ihop de grejer vi behöver, innan det är dags nästa år: bilbarnstol (dom måste man köpa nya för säkerhetens skull), barnvagn (behöver ju en sån man lätt kan jogga med), vagga och så alla dessa smågrejer som en bebis ska ha! Vad nu det är??? Jag har knappt nån aning…ärligt talat.

Men annars är Californialivet som vanligt här: med bränder! Igår när vi for hem efter jobbet såg vi att det brann bakom bergen – där det inte bor så mycket folk. Och idag luktar det brandrök överallt! Stinker… Dom t.o.m. klagade över detta på radion imorse. Jag hoppas verkligen vi slipper fler bränder i vår närhet, det var så jobbigt förra gången, gick inte att andas och då var jag inte ens gravid!

 Ha det bra!

2 kommentarer leave one →
  1. 26 augusti 2009 14:24

    Ja, du. Det är väl väldigt olika hur fort det syns att man är gravid. Jag får bara en känsla av att ni borde flytta till Sverige!!! Varför är ni därborta??? Hoppas verkligen att ni slipper en massa bränder men det verkar ju nästan va för mycket att hoppas på. Det verkar ju va mer regel än undantag att det brinner!!??
    Sköt om dig!!
    Kramen, Maria

  2. 27 augusti 2009 12:57

    Ja,jag håller med Maria,kom hem vetja,till trygga Sverige,det skulle vara så roligt,då har du många som vill passa lillan

Kommentera

