Skip to content

Ibland KAN känsligt doftsinne vara bra också!

29 augusti 2009

Lån från latimesIgårkväll innan vi somnade diskuterade vi huruvida det fanns nån nytta med att vara så överkänslig mot dofter  nu när jag är gravid och lider av alla möjliga aromatiska ting… Jag mår direkt pyton när jag t.ex. känner lukten av tortillachips, som maken fått för sig att käka på senaste tiden… Eller hans aromatiska snabbsoppor! Usch…

Iallafall, varje natt så blir det i snitt två-tre oundvikliga toabesök innan morgontuppen gal. Jag hade väl sovit nån timme efter det andra toabesöket och vaknade vid fyratiden av att min superkänsliga näsa upptäckte brandlukt! Vi stängde alla fönster och därigenom slapp vi få in brandrök redan innan det hade blivit värre!

Så imorse tackade jag mitt känsliga doftsinne för att det varnade mig i god tid och tillät oss vakna upp i ett rökfritt hem! Ute är luften vit, men släpper ändå igenom solljuset. Jag öppnade ytterdörren för att känna efter, och det ÄR verkligen stinkigt där ute!! Som att vara vid en enorm valborgsmässobål eller nåt. Det brinner lyckligtvis inte här, men några mil bortöver, uppe i bergen. Pga alla berg så stannar brandröken i dalen, dvs i San Fernando Valley där vi ju bor.

Och stackars alla dessa brandmän!! Igår hade dom tämjt elden till 45% och nu har den spridit sig så mycket att siffran är nere på bara 5%! Måste därför visa en bild på en av de hårt slitande hjältarna… (och det skadar väl inte att han är snygg dessutom?? Hihi!)

3 kommentarer leave one →
  1. 29 augusti 2009 13:05

    Hej Petra.vad jobbigt med bränder,dessutom har ni 37gr.varmt såg vi,vilken hetta,men det är bara att härda ut Petra,belöningen kommer sedan.Ha det gott.

  2. 29 augusti 2009 13:50

    Jo du, dom säger ju att allt ”dåligt” för nåt gott med sig!!😉 Fy, vad jobbigt med alla bränder. Hoppas att dom inte kommer nära er!
    Kramen, Maria

  3. Ulla-Märta permalink
    02 september 2009 11:53

    Hej Måste höra hur ni mår..Har inte hört hur det går med bränderna nu på ett tag..Vi hoppas ju att dom har fått bukt med dom snart.Det kan ju inte vara såå hälsosamt att andas in den där röken…på med munskydd kanske..Ja som dom har i Japan..kram

Kommentera

