Skip to content

Plötsligt händer det!

16 september 2009

Imorse vaknade jag dessvärre med samma lessenhet! Det är hormoner, precis som de som blir griniga när de har mens blir jag nu tydligen. Varje dag. På jobbet var det dock inte precis som vanligt idag! Jag skulle till damrummet (som det ju kallas här) och utanför hade ett bokföretag gjort iordning en liten bokmarknad. En tredjedel av böckerna var barnböcker och det fanns även en massa fina mjuka leksaker till små barn. Det fanns också ett fint litet ”akvarium” som ser ut som en upplyst datorskärm med fiskar som simmar omkring som jag tyckte var läcker. När jag såg allt det där kände jag att jag ville köpa till just vårat barn, men… hon är ju inte här än!

Jag fick en lapp om bokmarknaden och gick sen in på damernas och kunde inte hålla tårarna borta när jag väl stängt om mig. För jag vet ju inte hundra procent garanterat att vi ska få ett barn, som vi såå gärna vill ha. Jag kunde se mig själv bläddra och läsa högt ur dessa böcker för vår dotter, men kommer det verkligen att bli så den här gången?? Jag bad en tyst bön (gör jag ofta i tankarna) att få känna att hon verkligen lever och kommer att få vara med oss.

Tillbaka vid skrivbordet kollade jag på lappen jag fått. Tydligen skulle det bli en lottdragning senare på eftermiddagen där en vinnare skulle få välja ut en sak från marknaden. Jag kände att jag borde vara med och gick över med lotten till samma kille som gett mig lappen, och frågade vart jag skulle lägga den. ”Ge den till Jim”, sa han, och han påpekade med ett stort leende till denne Jim (ägaren av bokföretaget) att: ”I hope this lady wins!”

Efter min lunchsovpaus (jag äter vid skrivbordet numera så att jag kan gå och sova en timme under lunchen) så satte jag mig återigen vid datorn och pysslade med arbetsordrar och sånt. Så ringde telefonen och det var min (okände) kollega Frank, som lät mycket glad att meddela att jag var utsedd som vinnare av lottdragningen! Jippi! Så nu fick jag gå och välja precis vad jag ville ha!

Ingen av vuxenböckerna föll mig direkt i smaken. Det fanns en massa matlagningsböcker, men inte av den typ jag skulle behöva. Jag såg ett par lustiga kokböcker om hur man plagierar olika kända snabbrestaurangers maträtter och ett par andra om hur många kalorier det finns i restaurangmat!🙂 Gissa vad jag valde…? Något som jag tror att även dottern, när hon kommer, kommer att tycka är kul att ha som nattlampa i mörkret! Så tror ni inte att det kanske fanns någon däruppe som ville trösta mig en dag som denna ändå??😀

Min vinst idag!

3 kommentarer leave one →
  1. 16 september 2009 23:24

    Grattis till vinsten!! Nog kommer er dotra att gilla den. Kevin å Jasmin har en sådan oxå!!😉
    Kramen, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    21 september 2009 08:35

    Hejsan! Ja Du var nog utsedd att få en liten uppmuntran…det värmde väl i deppigheten..ja,så det kan vara men du vet ju vad det beror på var deppigheten kommer ifrån och det är ju nåt speciellt på gång Klart man funderar över hur allt ska bli Det är ju ingen som vet nått om framtiden. Det är bara att följa med. Vi hoppas ju naturligtvis att allt nu ska gå bra..Njut av tillvaron vi ses..kram fr. oss

  3. Susanna permalink
    22 september 2009 00:48

    Grattis till vinsten, den kommer nog att bli uppskattad!

    kram

    Susanna

Kommentera

