Skip to content

Titta, ett IKEA-varuhus bland dadelpalmerna!

22 september 2009

IKEA visitHär är vi på väg till IKEA:  jag, maken bakom kameran och bebben gömd i magen. Jag är precis 19 veckor här och tycker det känns svårt med att plötsligt gå omkring med en stor mage. Och större måste den ju bli om vi ska kunna få en frisk bäbis!!

Shorts och byxor kan jag inte knäppa längre, det är säkerhetsnålar och annat som förlänger användandet av kläderna. Blev så paff att en kjol som alltid varit stor i midjan inte ens går på längre, så jag måste allt börja se mig om efter bättre kläder!

Besöket på IKEA ledde till inte så mycket mer inköp än lite köksgrejer denna gång. Vi kollade på bokhyllor och fastnade för en sort med glasdörrar, men själva inköpet gjorde vi via Craigs list, för mindre än halva IKEA-priset! Och så slapp vi montera ihop den också… Glasdörrarna köper vi senare direkt från IKEA.

Via Craigs list hittade vi också en fin bäddsoffa i ljust trä som vi handlade av en tjej i Westwood för bara 150 dollar. Denna var ett år gammal, och en ny sådan skulle ha kostat ca 600 dollar. Det är såå skönt att ha soffa hemma igen! Vi har ju fått leva utan soffa i några månader eftersom vi gjorde oss av med den gamla innan flytten. Man ska allt få vara utan saker ibland för att senare uppskatta det så mycket mer!!

Bäbisen i magen uppskattade nog laxen jag käkade på IKEA-restaurangen… Så gott och nyttigt! Maken har inte fixat till spisen än så att vi kan ta in den, men när  det sker så kanske det blir tillagning av fisk hos oss?? Jag som inte lagat annat än vegetarisk mat i så många år kommer knappt ihåg hur man gör längre. Tips emottages gärna!😉

2 kommentarer leave one →
  1. 23 september 2009 09:02

    Oj, oj, vilka fynd ni gjort!! Vad kul!!😉 Fisk är ju jättegott. Kolla in recepten hos mig där har jag en ”fårskärssoppa” som är helt superdupergott!! Den måste du prova!!! Den är både god och enkel att göra!😉
    Det är ju jättefint med gravidmage så se till att du passar på att njuta av den!!!😉
    Kramen, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    27 september 2009 09:21

    Hejsan,svejsan..

    Ja,nu börjar det synas att du är gravid,hoppas det känns bättre o bättre med hälsan så du slipper må illa hela tiden. Vi har vaarit på landet i 4 dagar så nu är vi tillbaka i stan igen..Jobb im. jag har em.passet…Kul att ni kan fynda då man måste se om sina slantar. Ha det så gott skötom er Kram fr. oss

Kommentera

