Skip to content

hemma mitt i veckan

07 oktober 2009

Åssa gick man på en liten influensa! Jag tror detta är första ggn i mitt liv som jag vet exakt vem den kom ifrån också! En arbetskompis var jättesjuk vilket vi kunde höra i en telefonkonferens på måndagen förra veckan då hon jobbade hemifrån. Hon sa till alla att ”den här förkylningen vill ni verkligen inte ha på kontoret!!” Feber, ont i halsen, osv.

Så hade samma person mage att komma in på jobbet dan därpå! Jag blev helt chockad när hon kom till mig och frågade om vi hade näsdukar!! Jag hann inte täcka över ansiktet eller nånting och så var det tydligen kört. Tre dagar senare bröt det ut och flera andra på jobbet hängde på. Tror ni man blir ilsk, eller!! Dom som har möjlighet att jobba hemifrån ska väl inte behöva komma in på jobbet och sprida virus..!

När man är gravid känns det extra jobbigt med ytterligare en påfrestning för kroppen. Jag kämpade på i några dagar men imorse var det alldeles för jobbigt att ta mig ur sängen så jag ringde in sjuk. Då får man ta ut en semesterdag – jag har typ 20 timmar betald ledigtid att ta ut, inga sjukdagar. Inte ovanligt för Amerika. Men nu ska jag se om jag inte också kan få en laptop så att jag kan jobba hemifrån då det behövs. Och om de då säger att jag inte har de kvalifikationer för detta, ska jag be om att få lära mig det jag behöver för att bli kvalificerad!

Som det är nu så jobbar jag på en tjänst som är betydligt lägre (ganska meningslös i många fall) än de tjänster jag haft tidigare, men jag fick ju glatt ta det jag fick, det är iallafall bra betalt och ganska nära hemmet. Med tanke på de 15 miljoner arbetslösa amerikaner så är jag väldigt lyckligt lottad, om än just nu väldigt trött och febrig med en liten bebis sparkandes i magen (som jag ser SÅ mycket fram emot att få träffa)!!

4 kommentarer leave one →
  1. 08 oktober 2009 01:52

    Ja, visst blir man sur när folk går till jobbet när dom är sjuka!!! Jag kan bli riktigt ilsk. Dom säger ”jag har inte råd att va hemma”!! Jamen, det kanske inte jag har heller å jag vill inte bli smittad för att du är ”dumsnål”!! Jag menar, om man är hemma å kurerar sig någon dag så blir man ju oftast fortare frisk…
    Hoppas du kryar på dig fort!!
    Kramen, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    08 oktober 2009 07:33

    OJ,ja det hördes ju inte bra.men hoppas det går fort över..bra imunförsvar då kanske man inte drabbas så hårt.Hörde idag att en skola i Sk-eå trakten har drabbats av influensan. Det var inte många elever i skolan idag.Nästa v. skall vi få sprutan mot nya infl.JA men hoppas du tillfrisknar snart. Skör om er Vi tänker på dej Kram

  3. Kin@ permalink
    26 oktober 2009 02:25

    asch, hoppas du kryat på dej nu! – trist att behöva åka dit sådär, så onödigt…

    kramiz

  4. Jessica permalink
    02 november 2009 11:39

    Du ser sa jatte fin ut! Tank att du ar over halvags, snart har du din lilla angel har!! Kramis

Kommentera

