Skip to content

Idag, 25 veckor gravid

01 november 2009

Nu var det länge sen jag klev in här och skrev nåt! Mycket virrvarr i huvudet av att jobba heltid och vara gravid – kliva upp och köra till jobbet är en lika stor utmaning varje dag, när man helst vill sova till tio!

Vi fick titta på bebin en gång till för en vecka sen då jag var nästan 24 veckor. Då mättes det igen och allt var som det ska, det var fortfarande en tjej (haha!) och hon följer utvecklingskurvan som sig bör. Dock verkar det som hon har fått en konstig gen ifrån sin farmor, en liten grej som inte gör nånting alls: både farmor och hon saknar tydligen det nedersta revbenet! Vi får väl se sen om det stämmer, när vi kollar henne igen om fyra veckor. Enligt både farmor och läkaren är det inget som syns utifrån, eller som spelar nån som helst roll. Som läkaren dessutom påpekade – förr i tiden så opererade ju kvinnor bort sin nedersta revben så de skulle se smalare ut!

Det är en till tjej i kyrkan som är gravid och hon ska ha sin pojke bara 4 veckor efter mig! Ska bli spännande att se sen, när vi har varsin liten bebis!!😉  Jag är så glad för det, för det är hennes första också. I förra församlingen så fanns det massor med barn och gravida mammor som väntade sina andra eller tredje barn. Så jag kände mig rätt utanför, ”icke-gravid” som jag  ju var då! Här där vi bor nu har vi faktiskt mestadels snälla, goa gamla tanter…🙂

24 weeks...

24 veckor här, det har precis börjat synas...

Halloween kom och gick, vi såg flera utklädda ungar. For till kyrkan på kvällen och umgicks ett tag, fikade och åt lite godis. Barnen gick sen en ”trick or treat”-runda på parkeringen, som de då kallar ”trunk or treat”. Folk hade dekorerat de öppna bagageluckorna (trunks) med ljus, spindelväv, pumpor och skelett.  Jag blev varskodd att om nåt år så blir det automatiskt min tur att vara med, då vi har barn! Då måste jag ordna med utklädningsdräkter osv… Men än så länge är hon ju i magen, så vi tar det som det kommer! På Valentin-dagen är det tänkt att hon ska komma, hoppas hon håller datumet!😉

3 kommentarer leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    05 november 2009 14:22

    Hejsan!
    Kul att allt är bra med er..Det känns väl tryggt att ni får se att allt är som det ska…Vi far till landet på Lördag sen ska vi kolla var din kusin har tagit vägen..hon har ju flyttat till Gräsmyr..Ha de gott

  2. Kin@ permalink
    06 november 2009 04:02

    Vad skönt att allt går som det ska.
    Även om man själv tycker man befinner sig i en centrifug:)

    Du vilar väl däremellan också, hoppas jag.

    Sköt om er ordentligt.

    Kramiz Kin@

  3. Marianne permalink
    08 november 2009 09:02

    Hejsan Petra,
    va fin du är:) och jag håller med dom två föregående. Det är skönt att höra att allt är bra och du – oroa dig inte för Halloween när det blir din tur – man växer med uppgiften:))
    Kramkram

Kommentera

