Skip to content

Lite foton…

12 november 2009

Meisje o Missan i fönstret Såhär gillar katterna att sitta och filosofera och kika på allt som pågår där ute. Vi har  t.ex. jättesöta olikfärgade kolibris som håller till utanför och gärna sätter sig i olivträdet en stund. Såg en fin igår med svart huvud och mörkgrått bröst, och så svarta små fjäderpennor där bak. Dom är ju pyttesmå de här fåglarna, och ack så faschinerande!

Halloween candy

a

a

a

a

Halloweendagen den sista oktober var jag på Target och kollade runt lite. När jag såg dessa hyllor fullastade med lågprisgodis fick jag automatiskt en flashback till… Vasabåtarna!🙂 Det var ju nästan som om golvet började gunga… Clementiner

a

a

a

a

a

Numera blir det inget mer godis tills bebisen kommer, utan nu njuter jag av färska clementiner. Supergoda och lätta att skala är dom! Allt det där godiset som delades ut gratis på jobbet drog ner mitt immunförsvar ordentligt så jag drog på mig förkylningar som aldrig förr. Äter nu antibiotika eftersom hörselgångar och ”sinuses” är inflammerade. Bebisen sparkar på som vanligt, faktiskt börjar hon bli riktigt stark, om man säger så! Som maken sa: det ser ut som din mage har jordbävning!🙂

3 kommentarer leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    12 november 2009 11:32

    Visst känns det bra att ha bestämt sig att inte äta så mycket godis tänk alla färgämnen man slipper sätta i sig..Det såg betydligt bättre ut med en påse clementiner..men jag tror att det inte är bra att äta såå mycket av den varan heller..Lagom heter ordet..Kul att det rör på sig i magen..en märklig känsla eller hur? Allt väl önskar vi fr. M-hem
    Ser med spänning fram emot den stora dagen..

  2. 12 november 2009 11:44

    Jo, det blir ju lätt ”too much” av allt over there!!😉 Det är ju bra att du kom underfund med vad det är du ska undvika. Det blir ju lättare att avstå när man vet vad som kommer om man äter. Men clementiner är ju inte helt fel. Köpte hem 1kg idag. Var på ”Raketen”, är alltid lika trevligt att handla på den affären. Även om den inte är sig speciellt lik jämfört med ”förritiden”.😉
    Skönt att den lilla ger sig tillkänna. Det är många bäbisar vi väntar här efter årsskiftet. En arbetskompis fick förra veckan å en ska ha i december. Sen är det bra många i början på -10!!😉
    Kramen, Maria

  3. 12 november 2009 17:06

    U-M; ja, jag undrar om jag nånsin vänjer mig vid att nån sparkar mig från insidan! Kände tydligt en liten fot häromdagen… det är som om hon vänder runt hela kroppen ibland också, för det blir över hela magen… Skulle gärna vilja se hur det funkar egentligen! När man är på ultraljud får man ju inte se hela bilden.

    Bokmalen: Ja, Ica Raketen är alltid trevligt att den finns kvar!! Jag hade kul där för några år sen när jag överraskade två holländska studenter som klagade högt på grönsakspriserna – på holländska förstås! De trodde att de hade ett hemligt språk, haha! Och mitt uppe i allt, medan jag pratade med dem, så såg jag Rolf Åström stå där… som en gammal, mager man… Oj, vad folk förändras!!

Kommentera

