Skip to content

Finn fula fotfel

17 november 2009
tags: ,

När man är gravid kan vad som helst hända, och när som helst. Sånt som man aldrig haft problem med tidigare kan bli riktigt jobbigt. I början var det ju extra jobbigt med illamående och mången gång har man fått smaka på samma mat mer än en gång, milt uttryckt… Nu är det nästan som om jag glömt bort hur det var att gå omkring och må illa och känna konstiga dofter överallt!

Och då sätter nåt annat lite mer oväntat igång: Ont i fötterna!! Sedan igår kan jag inte ens promenera över till toaletterna utan värk i fötterna. Det är en konstig värk som tydligen inte ens går att massera eller trycka bort… Jag har då aldrig haft problem med mina fötter förut, jag som sprungit terräng i över 20 års tid. Självklart är det normala graviditetsbaserade problem. Bara att kolla upp på vilken graviditetssida som helst, så får man veta det man behöver veta.

En kompis som fick barn i augusti hade verkliga problem med att gå mot slutet av graviditeten, oj vilken halta Lotta det blev av henne! En annan kompis fick en större fotstorlek efter graviditeten! Det hoppas jag inte är vad som händer med mig, men det blir till att promenera runt i gympaskor tills vidare – inte precis snyggt till finbyxorna och blusen! !

No comments yet

Kommentera

