Skip to content

Thanksgiving holidays

25 november 2009

Så var det dax igen för Thanksgiving. Eller Tacksägelsehelg, kanske man skulle kalla det på svenska? Det är därmed dax att erkänna för sig själv och andra vad man egentligen är tacksam över.  Jag har så många saker att vara tacksam för i år!

Det första såklart att jag äntligen har en liten bebis som lever i min mage! Hon är redan 7 månader gammal i magen och sparkar på som aldrig förr. Nu har hon ”byggt ut” så pass mycket att hon lyckades sparka mig på nedersta revbenet häromdagen, det kändes allt lite konstigt!🙂 Bara snart så ska vi få träffa henne, vår dotter, på riktigt!

Sedan är jag tacksam över min man, som ställer upp så mycket på mig nu när jag är gravid och illamående/sjuk om vartannat. Han far och handlar färsk frukt på morgonen innan jag stiger upp och fixar iordning att ta med mig på jobbet, samt blandar ihop en sallad med allehanda godsaker i. Jag är tacksam att han håller sig i trim också!😉

Jag är tacksam för att ha jobb i dessa tider när många blir arbetslösa. Jag har kollegor som blivit uppsagda och bara får jobba i en vecka till. Jag är tacksam för att ha försäkring via jobbet som gör att vi har sjukvård och har råd till allting i behöver!

Jag är tacksam för att erfarenheten att när man betalar sitt tionde till kyrkan så får man verkligen välsignelser tillbaka! Vi fick oväntat tillbaka ”hur mycket som helst” (behöver inte nämna nån summa då det inte betyder samma sak med pengars värde i Sverige som här) på skatten bara häromdagen! Så jag kunde med gott samvete fara och handla massa mammakläder till mig själv!!

Jag är tacksam för familjen och släkten hemma i Sverige som vi ska få träffa, tillsammans med vår dotter, till sommaren när mamma fyller jämnt! Jag är också tacksam  för släkten i Phoenix som vi alldeles strax ska köra och besöka över Thanksgiving! Will be a nice roadtrip!

På återseende!!😉

(Bilden: togs i lördags efter min shoppingtur, exakt 7 mån gravid)

3 kommentarer leave one →
  1. 25 november 2009 12:26

    Ja, visst är det härligt att reflektera över det man är tacksam för. Det är ju extra härligt när man fokuserar på sånt som är bra.😉 Hoppas ni får en trevlig Thanksgiving!!
    Kramen, Maria

  2. Ulla-Märta permalink
    27 november 2009 02:11

    Visst är det massor vi ska vara tacksamma för..men det finns många prövningar också att gå igenom.

  3. Kin@ permalink
    03 december 2009 16:50

    Vad fin du är:O)
    Ja, när man tänker efter så har man en del att vara tacksam för, fast ibland är det svårt…
    På din fråga i min blog om jag gjort några förändringar som lett till bättre välmående, så kanjag iaf säga att jag lagt om kosten till lågkolohydratskost och blivit helt bra i min ”ballongmage” och kunnat sluta ta de starkare värktabletterna varje dag ! – det får man vara tacksam över!

    Hoppas du mår bra och må så gott!

    kramiz

Kommentera

