Skip to content

Så livet kan ändras snabbt!

17 mars 2010

Tack för era komplimanger i förra inlägget!

Jo, det är svårt att få ork, tid och energi till att skriva ner några rader på bloggen numera.. Just nu är det midnatt och jag har dottern i en bärsele på magen, vilket ger mig fria händer och lite tid över innan nästa gång hon behöver min service! Vilket är varannan eller ibland faktiskt upp till var fjärde timme om man har tur. Hon är verkligen snäll och go och kikar nyfiket på världen utanför… och älskar såklart att sitta i en bärsele. Det känns precis som när jag var gravid, lika tungt när man ska upp från golvet efter att ha böjt sig ner efter nåt… En mycket  praktisk uppfinning detta!

Det blev en tripp till Ralphs i eftermiddag för att handla frukt och grönsaker. Det är dax att äta nyttigare mat för mer ork och inte en massa tomma kalorier i form av kex och choklad som dotterns far har köpt hem lite alltför ofta… Han har legat i magsjuka idag och det kom ut bägge vägarna om man säger så… Så jag har känt mig som en mamma till fyra individer idag, inklusive hungriga katter alltså! Så egentligen borde jag ju ligga och försöka sova vid det här laget, men kvällslugnet är såå skönt det med, oavsett hur trött kroppen är.

Och så fick vi en glad överraskning från moster Birgith i Sverige idag! Ett fint set med olika barnkläder som lilltjejen snart ska börja använda så att vi också kan visa på bild! Jag blev rörd, det är underbart att få svenskdesignade kläder när man är så långt från hemlandet. Och dotra min måste ju få känna av sin 50%-iga svenskhet! Tusen tack, kära moster!!  :)

Lite bilder på tjejen enligt begäran😉 Här sover hon gott i pappas knä, kortet taget av honom igår när hon var lite över fyra veckor gammal.

a

Här är hon igen….

a

Och så mor och dotter tillsammans…

One Comment leave one →
  1. 18 mars 2010 05:54

    Hej Petra,men så bra att paketet kom fram,tack för bilder på lilla pyret,hon är så stilig såå.Här snöar det idag,vi är så otroligt less på vinter och all snö,så nu får det vara nog,vi längtar verkligen efter sol och värme,men det kommer väl.Ha det gott och ta hand om er,hälsningar från oss.

Kommentera

