Skip to content

Wholefoodsbesök

25 mars 2010

Idag blev det en tur till WholeFoods för att köpa hudvänliga produkter till dottern. Hon har nämligen utvecklat babyakne och behöver lindring i form av barntvättmedel och mildare duschkräm/shampoo för bäbisar som har känslig hy. Givetvis hängde hon med, hon gillar verkligen att komma sig ut och kika på allt nytt! Vilken gosig bäbis som inte klagar!! Och åter igen, så fort vi kommer hem och är innanför ytterdörren, DÅ först påminner hon mig om att hon är hungrig och behöver ett blöjbyte!  Väldigt skönt för mamma  att hon är så snäll när vi är ute.

När vi kom hem igen kollade vi brevlådan, och minsann!! Vår lilla tjej är tydligen ”stor” nu, hon hade fått sitt livs första fönsterkuvert samt ett paket helt i sitt eget namn idag! Kuvertet innehöll hennes insurance card och paketet som var adresserat till henne innehöll en present med kläder från några goda vänner!🙂 Det var skoj att se hennes namn på dessa två försändelser…

Jag lyckades även med att hinna/orka göra chokladbollar  till babyshowern på lördag samt färga håret. Hårfärgning är tyvärr ett måste då jag har tusen gråa hår (nä, egentligen är de inte alls gråfärgade utan VITA!) kommer av sköldkörtelproblemet som jag tidigare ovetandes levt med i så många år och upptäckte första grå håren när jag var 22-23… Tidig gråfärging av håret är ett tecken på att nåt står fel till med sköldkörteln, men tror ni läkarna tänkte på det när jag sökte efter svaren till mina hälsoproblem i tidiga ungdomen…

Ska sova nu…. Här nedan ett nytaget foto på vår sovande lilla ängel…

a

One Comment leave one →
  1. Ulla-Märta permalink
    26 mars 2010 10:20

    Guldklimpen verkar såå nöjd..Hälsa med en kram fr. mormor o morfar

Kommentera

