Skip to content

Trettio frågor om 2010

04 januari 2011

Någon har någongång i tiden lagt upp en massa frågor om året som gått! Nu e den min tur, medan dottern sitter och tittar på en baby einstein-video om ”shapes” som cirklar, trianglar och sånt. OK, då kör vi:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Fick barn.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Brukar inte ge nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, två stycken, helt otroligt. Två av mina bästa vänner som precis som oss själva försökt och längtat länge efter barn.

4. Dog någon som stod dig nära? Min brors sambo gick vidare…😦

5. Vilka länder besökte du? Sverige.

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? Ett eget hem skulle vara underbart…

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Den 15 februari 2010.

8. Vad var din största framgång 2010? Att få ett friskt barn och hela tiden få fortsatt anställning trots att två av mina chefer fick gå.

9. Största misstaget? Ryggmärgsbedövning som ger men för livet – men de hade ingen annan smärtlindring att erbjuda… så efter det har jag lite stelhet i ländryggen och darrande högerben – kul va?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag skrapade upp knät nåt otroligt djupt när jag föll under en springtur på asfalt.

11. Bästa köpet? Jag har inte köpt nånting just…Kommer inte på nåt! Jo, en sån där gördel som gjorde att magen blev platt bara ett par veckor efter förlossningen!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Ja det beror på hur man ser det! Sjukhusnotan för barnafödsel var snäppet dyrare än Sverigeresan!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att få bli mamma är en otrolig lycka och dagligt glädjeämne

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Ingen aning! Vilka var slagdängorna?

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer? Mer ute i naturen, mer motion

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Önskar att jag hade fått jobba mindre och ändå fått det att gå runt

18. Hur tillbringade du julen? Vi var hos en svensk kompis i Thousand Oaks

19. Blev du kär i år? Kärlek uppstod mellan mor och dotter, det är ett som är säkert…

20. Favoritprogram på TV? Medium, som alltid de senaste fem åren

21. Bästa boken du läste i år? Ärligt talat, den enda bok jag läser är bibeln, bästa personliga uppbyggaren på alla sätt. (Och jag heter inte Carola Häggkvist!😉 )

22. Största musikaliska upptäckten? Inget speciellt.

23. Bästa filmen du sett 2010? ….vet inte, numera ser vi så många bra DVD-filmer genom att vår närmste granne jobbar på en filmstudio, vi ser filmerna som går på biograferna

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag önskar mig en kamera men den har jag inte fått ännu…

25. Något du önskade dig men inte fick? Ja…

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Jag tror inte jag firade den överhuvudtaget?

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, om familj eller kompisar hade kommit och hälsat på, det är alltid uppskattat!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Eftersom jag började jobba hemifrån och tar hand om min bebis… japp, ni kan säkert föreställa er!😉 Kontorsutstyrsel utbytt mot mjukisbyxor m.a.o.

29. Vem saknade du? Alla som inte är här, och det är många. Det är ju typ bara jag och min man och barn som är här!

30. De bästa nya människorna du träffade? Träffade inte speciellt många nya människor – men värmen från de nya människor jag träffade i Sverige var det skillnad på, alltså folk i allmänhet som jag inte lärde känna men fick tillfälle att prata med.

3 kommentarer leave one →
  1. 05 januari 2011 08:37

    Jadu, ett händelserikt år har ni haft! Hoppas att ni tar er ”hem” under detta år!!
    Man skulle kunna tro att jag blir smärt men än så har jag inte gått ner nåt utan snarare upp några kilo å det har inte minskat i midjan heller. Står still å har gjort det sen 16 augusti!!! Blir smått galen men vad gör jag!??? Kan lixom inte göra så mycket med maten då jag äter nyttigt å bra, inte så stora portioner å så…
    Så vi får väl se när/om det ger med sig nån gång?!?!?
    Kramen, Maria

  2. mormor permalink
    06 januari 2011 12:19

    Hej!
    Det har ju hänt en del år 2010 Vi får bara hoppas att det blir ett år utan sjukdom och sådana tråkigheter.
    Hoppas jobbet på att flytta hem till Svedala går utan strapatser.Nu längtar vi på att ni ska komma hem.
    Kram vi hörs

  3. 12 januari 2011 14:58

    Hej!

    Kollade runt på kategorier Planeter och såg rubriken om Celestiala kroppar och tänkte att det måste vara en Helig person som har den bloggen. Såg den häftiga bilden och klickade mig vidare till det här inlägget och läste av nyfikenhet igenom frågorna och svaren.

    Datumet som du alltid kommer att minnas var den 15 februari 2010 och vad jag förstår föddes ditt lilla barn då. Hade kanske inte kommenterat, men nu råkar det också vara mitt födelsedagsdatum fast många många år tidigare, så låt mig få gratulera till barnet som fick födas på ett så speciellt datum…:)

    Må väl hela familjen!
    Imagine

Kommentera

