Skip to content

Daglig anekdot

12 januari 2011

”Mam-mam-mam! !” och en bamsekram fick jag av Rebecka när jag kom tillbaka till sovrummet efter en timme igårkväll. Vi försökte låta maken vila med henne en timme så jag fick kolla på sista delen av ”Drottningoffret” på svtplay men det var ett evigt skrikade nästan hela tiden. Och efter hon gett mig kramen så kunde hon ju inte låta pappa känna sig utanför så det blev några kärleksfulla slag med handen på honom och ett skratt…

Just nu i skrivande stund – min lunchrast – ligger hon iallafall i sin spjälsäng och slumrar… och hennes far vilar på ”sofflocket”! Själv är jag så trött själv, men vill göra annat än att bara sova. Lunchen blev varsin Subway-macka från stället runt hörnet. Överraskande höjda priser med + $1.25 per macka! What to do, bara betala och vara glad att man slapp grilla mackan själv.

Lillgumman knaprade på sina smörgåsrån som en kompis var så snäll att köpa med sig från Burträsk av alla ställen! Nu har vi snart bara ett paket kvar – undrar hur vi ska få tag på mer? Det är ju helt perfekt mat för dom som är halvt tandlösa!🙂 Här i USA får bebisarna fyllda kakor, ungefär som Ballerinakakor med kräm emellan – kanske därför som barndoktorn sa att dom jätteofta ser hål i tänderna vid ettårskontrollen? Vi borstar före läggdax så jag hoppas vi ska slippa se några hål om drygt en månad!

One Comment leave one →
  1. Jan-Erik Eriksson permalink
    12 januari 2011 13:58

    Men vad roligt få se lite bilder,ja det är väl typiskt att det ska vara så svårt att sitta stilla en stund,men du lyckades ju fånga alla tre på samma bild,dom är såå söta så.Ja,Rebecka ser lite ensam ut i lekparken,ingen lekkompis…men det kanske kom någon tillslut.Tänka sig att snart är det ettårskalas,då vill vi se när Rebecka äter tårta själv,det brukar vara med hela ansiktet.Ha det så bra,sköt om er.

Kommentera

