Hoppa till innehåll

Been there, done that. Men nu Familjeliv, det är relativt nytt!

06 februari 2013

Bloggen har stått stilla alldeles för lång tid! Jag har ju två underbara små barn, ett och tre år, men livet i Sverige ter sig fortfarande inte ”invant” utan jag tar var dag i sänder. Denna blogg startades ju i Kalifornien och det fanns så mycket att uppleva och berätta om, samt att visa bilder på. Nu saknar jag värmen och utbudet på allting som finns där. Sverige och speciellt Norrland är så begränsat i jämförelse.

Skönt dock att mycket  tycks komma hit ändå så småningom. Till exempel Vetegräs som jag verkligen mår superbra av. NU FINNS DET I BUTIKERNA HÄR OCKSÅ! 🙂 Det blev jobbigt att hålla efter mitt egna sådda vetegräs, det antingen möglade eller torkade ut för mig, så pulver funkar bättre. Men om man kan så är det billigast att så sitt eget gräs, mixa och sila och frysa in i tärningar som man kan använda direkt från frysen.

Jojo, jag saknar Target, Whole-Foods, stranden…. bilen, lönen… and much more! Nu familjeliv i Norrland, det är helt apart från mitt förra leverne på andra sidan Atlanten. 😉 När man ser alla program på svensk TV, oh det är ju så mycket som visas från Kalifornien och det blir bara att sucka: ”been there, done that”!

No comments yet

Lämna en kommentar