Hoppa till innehåll

Jul, jul, strålande jul…

24 november 2008

I fredags for vi till Sherman Oaks fina galleria för att se ”Twilight”. Rekommenderar inte filmen, det ser ut som en lågbudgetfilm med ovana aktörer, men boken rekommenderar jag varmt!

Vi hade dock en trevlig dubbeldate och på vägen ut såg jag en hel del julgranar som jag måste visa…plus en palm som skräpade ner på gatan med övermogna dadlar! Det är ju bara fyra veckor kvar nu och i Sverige äter man ju dadlar på julafton, eller hur! 🙂

Klicka på bilden för förstoring – den uppmärksamme upptäcker ett visst tema i juldekorationerna!

Jul, jul, strålande jul,
glans över vita skogar,
himmelens kronor med gnistrande ljus,
glimmande bågar i alla Guds hus,
psalm som är sjungen från tid till tid,
eviga längtan till ljus och frid!
Jul, jul, strålande jul,
glans över vita skogar!

Kom, kom, signade jul!
Sänk dina vita vingar
över stridernas blod och larm,
över all suckan ur människobarm,
över de släkten som gå till ro,
över de ungas dagande bo!
Kom, kom, signade jul,
sänk dina vita vingar.

2 kommentarer leave one →
  1. Kin@ permalink
    24 november 2008 21:36

    Hej vännen.
    Julen är en underbar tid – vi älskar den alla 5!

    jag har precis samma värk som du – det är tärande – men det är ganska skönt att ksylla på ngågot, eller hur:O?!?
    jag skyller på vädret…
    Med den blåst och snöyra som varit de sista dagarna…

    Nu ska jag tassa och lyssna på Vackra foton till inspirerande musik…

    kramiz

    Gilla

  2. 24 november 2008 23:52

    Vilka fina bilder, sånna julgranar har man ju inte här hemma, inte i mitt vardagsrum i varje fall. Jul, jul strålande jul är en av mina starkaste sångminnen från mina tonår, sjöng den alltid solo på ett ålderdomshem på julaftons morgon för gamlingarna. Deras glädje gav mig den rätta julkänslan… ungefär samma glädje som man ser hos barnen vid jul…

    Gilla

Lämna en kommentar