Hoppa till innehåll

Fredagmorgon, sol och 19 grader

20 februari 2009

Imorse vaknade jag av katten som ville ut ur sovrummet för att ha frukost prick klockan 7:35 – varje morgon! Maken lagade hash browns och har fått upp talangen riktigt bra! Dock äter jag hellre min Kefir och svenska IKEA-inhandlade musli till frukost. Och nu ska vi iväg till jobbet igen. Byggjobbet i Granada Hills!

Kunderna, de som bor i huset, ska till Thailand på söndag, så då blir vi helt själva under två veckor, känns skönt! Dom åker dit var 6:e vecka, dom lyckostarna. På bron utanför dörren har de ställt ut skålar med kattmat och alla sorters frön och torkad majs, så det är kul att se hur många olika djur som faktiskt kommer dit under dagen! Olika sparvar, hemlösa katter, ekorrar och även tvättbjörnar!

Jag såg en tvättbjörn sitta där en gång och knapra på kattfoder. Idag ska jag ta med kameran och förhoppningsvis få en på bild, fast det blir svårt!  Vi ser färska spår varje morgon från nattens lekar och eskapader de gör. De är sååå fina djur!!

UPPDATERING: Här är dagens bilder på djuren… men det blidde bara färska djurspår från några tvättbjörnar som sprungit omkring huset under gårkvällen/natten:

Färska tvättbjörnsspår 1

Nedan fotades dock några andra småttingar, mindre än vanliga ekorrar och ”blygare” är de också. Dessa jordekorrar gillar att sitta i solen och bara ta in solljuset, och springer inte lika mycket som de stora vanliga ekorrarna.

lillekorren1

OKEJ, eftersom jag inte fått dem på bild än, de söta tvättbjörnarna i Granada Hills, så får ni nöja er med wikipediabilder! Jag läste om dem och de är otroligt smarta små djur. Folk i USA brukar inte gilla dem, eftersom de bryter sig in i deras stugor och stjäl mat… Dom kan lista ut hur man t.ex. öppnar ett lås, vet hur man öppnar dörrar och sånt. Men är man hungrig så är man!

tvattbjorn1

Nog håller ni med mig om att dom är SÖTA ÄNDÅ??

1Tvättbjörn på en gren

1

Nedan är två jätteroliga och gulliga filmer på tvättbjörnar och deras beteenden… Man kan se hur de använder framfötterna precis som händer! Märk också hur katten blir irriterad över att inte få ha maten för sig själv, och tittar uppgivet på husse/matte bakom kameran… 🙂

Ha en bra helg!!

3 kommentarer leave one →
  1. 21 februari 2009 00:41

    Hej

    Började äta Levaxin efter strålbehandling, vet inte om jag är upp eller ner, men jag blev trött och frusen. nu är allt ok men det pillret får jag äta en om dagen resten av tiden.

    Ang dina värden, om de är höga eller låga, tja ytterst beror det på dina gener, sen på om den mat/grönsaker du äter är av den höga kvalitet som krävs för att kroppen ska få bra värden SAMT om grönsakerna är lokalodlade eller transporterade långväga. I Dina trakter borde det ju finnas närodlat med tanke på klimatet.

    När du mäter dig berätta vilket värde du fick.

    Ha det bra

    Janne

    Gilla

  2. 21 februari 2009 04:39

    Visst är tvättbjörnarna söta men dom räknas som skadedjur där dom finns bland människor…
    Du har en utmaning att hämta hos mig!!
    Kramen, Maria

    Gilla

Trackbacks

  1. Top 27 Kan Katter Äta Hash Browns Uppdatera - SEE Catshint

Lämna en kommentar